معاون توسعه وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ساخت و تکمیل بیمارستان‌های کشور توضیحاتی داد

۲۱۵ پروژه درمانی نیمه‌تکمیل در انتظار تأمین منابع مالی و نیروی انسانی

بهروز رحیمی؛ معاون توسعه وزارت بهداشت با اشاره به ساخت و تکمیل مراکز درمانی در دولت سیزدهم گفت: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ هم بیمارستان کودکان حکیم به عنوان نخسـتین بیمارسـتان تخصصـی کـودکان دولتی، پـس از انقـلاب در جنوب تهران در منطقه ۱۸ با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.  سرعت عمل در طراحی، ساخت و تجهیز این بیمارستان در مدت زمان کم‌تر از ۳ سال، رکوردی جدید در ساخت و ساز بیمارستانی در کشور بود.

وی ادامه داد: این بیمارستان شامل  ۱۹ درمانگاه تخصصی، ۸ اتاق جراحی، ۶۳ تخت  مراقبت های ویژه است و عمل های جراحی پیوند قلب و کبد کودکان در آن انجام می شود. ۶۰ تخت آی. سی. یو و سیستم مدرن تصفیه فاضلاب، دو خصوصیت برجسته بیمارستان «حکیم» است. «حکیم» الگوی بیمارستان سبز در کشور است. این بیمارستان ضمن بهره‌مندی از مدرن‌ترین روش‌های زیست‌محیطی، روزانه ۳۸۰ مترمکعب فاضلاب را تصفیه بیولوژیک می‌کند.

رحیمی افزود: پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد.   ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ نیز  بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران به عنوان بزرگترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور با حضور آیت الله رئیسی افتتاح شده بود.

معاون توسعه وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۶ پروژه با ظرفیت ۴ هزار و ۷۰ تخت تحویل موقت شده و در صورت تجهیز و تأمین نیروی انسانی قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند اظهار داشت: ۲۱۵ پروژه درمانی دیگر با ظرفیت ۴۰ هزار و ۹۷۴ تخت و زیربنای بالغ بر ۴.۲ میلیون مترمربع با اعتبار حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل مورد نیاز است.

وی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان از سوی دولت سیزدهم به عنوان یک اولویت ویژه مورد توجه قرار گرفته و روند اجرای این طرح‌ها در ۲ سال اخیر شتاب قابل توجهی یافته که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا، اقدامات دولت در این زمینه برای جامعه ملموس‌تر می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.