۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 961791

کاهش دمای هوا و یخ‌زدگی و لغزندگی معابر برخی مدارس کشور را تعطیل کرد.

مدارس این استان‌ها تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، بارش برف و باران در برخی استان‌ها و به دنبال آن سرما و برودت هوا که موجب یخ‌زدگی و لغزندگی معابر می‌شود مدارس برخی استان‌های کشور را تعطیل کرد.

جزئیات تعطیلی مدارس در برخی مناطق زنجان به جز طارم

مدارس ابتدایی برخی مناطق استان زنجان به دلیل برودت هوا و بارش برف تعطیل اعلام شد.

بر این اساس و با توجه به برودت هوا، فعالیت شیفت صبح همه مدارس ابتدایی و کودکستان‌های اول و دوم استان به جز مدارس ابتدایی شهرستان طارم، شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، لغو و به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است، مدارس شیفت صبح شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در هر سه مقطع شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

همچنین فعالیت حضوری مدارس متوسطه اول بخش مرکزی خدابنده نیز لغو و به صورت مجازی و در بستر شاد پیگیری خواهد شد.

مدارس استان همدان در نوبت صبح تعطیل شد

به علت بارش برف، برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر مدارس پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم استان در نوبت صبح روز چهاردهم بهمن تعطیل شد.

آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد، این تصمیم به منظور پیشگیری از آسیب‌دیدگی دانش‌آموزان و فرهنگیان گرفته شده است.

مدارس استان سمنان غیرحضوری فعالیت می‌کنند

محمد حمیدی، معاون استاندار سمنان با اشاره به مصوبات ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: با عنایت به بارش برف و کولاک در مناطق مختلف استان سمنان و احتمال یخ‌بندان در سطح معابر عمومی، تمام مراکز آموزشی استان غیرحضوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدارس استان سمنان در تمام دوره‌های تحصیلی، شنبه ۱۴ بهمن‌ماه به‌صورت غیرحضوری و بر بستر شاد فعالیت خواهند داشت.‌

معاون استاندار سمنان بیان کرد: فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز در روز شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

مدارس شرق استان تهران غیرحضوری شد

با بارش برف در سطح استان تهران مدارس برخی مقاطع تحصیلی ۴ شهرستان تاکنون تعطیل شده است.

در این خصوص اداره روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، همه مقاطع تحصیلی (ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم) نوبت صبح شهرستان فیروزکوه در ۱۴ بهمن‌ماه را غیرحضوری اعلام کرد و گفت: کلاس‌ها در بستر پیام رسان شاد برگزار خواهد شد.

ستاد مدیریت بحران دماوند نیز در همین راستا کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان دماوند (مناطق دماوند و رودهن) در نوبت صبح ۱۴ بهمن‌ماه را غیرحضوری اعلام کرد.

همچنین فرماندار شهرستان پردیس محسن قضاتلو در خصوص تعطیلی مدارس این شهرستان گفت: کلیه مقاطع تحصیلی در دو مقطع صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

بخشدار لواسانات، محمدرضا علی‌اکبری هم در خصوص تعطیلی مدارس لواسانات گفت: مدارس، ۱۴ بهمن در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر غیرحضوری است.

مدارس مقطع ابتدایی طالقان و تمامی مقاطع آسارا غیرحضوری شد

بنا بر اعلام رسمی مدیریت بحران شهرستان طالقان، در پی بارش سنگین برف و کاهش دما تمامی مدارس ابتدایی در سطح شهرستان، روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه مجازی و آموزش در بستر شاد خواهد بود.

طبق این گزارش؛ مابقی مقاطع متوسطه اول و دوم با یک ساعت تأخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

همچنین تصمیم کمیته اضطرار استانداری البرز نیز بر این شد که شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، تمامی مقطع تحصیلی بخش آسارا به صورت غیرحضوری برگزار شود.

برخی مدارس گلستان مجازی شد

سیدرضا نظری اظهار کرد: به دلیل بارش برق و برودت هوا در نقاط مختلف استان مدارس برخی شهرهای استان به صورت مجازی و در بستر شاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در گرگان فقط مدارس روستاهای زیارت و شاهکوه سفلی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظری ادامه داد: در علی آباد کتول مدارس دهنه زرین گل، مدارس روستاهای میان رستاق، خاک پیرزن, زرین گل، سیاه رودبار، شیرین‌آباد و همچنین مدارس روستای محمدآباد کتول مجازی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان گفت: در سطح شهرستان رامیان فقط شهر رامیان، در آزادشهر شهر نوده خاندوز و بخش چشمه ساران و در شهرستان گالیکش نیز همه مدارس به صورت مجازی خواهد بود. همچنین در شهرستان کلاله هم مدارس ابتدایی و متوسطه اول مجازی هستند.

وی بیان کرد: در مراوه تپه مدارس بخش گلی داغ، در شهرستان مینودشت، فعالیت کلیه مدارس شیفت صبح و در نقاط کوهستانی مسیرهای دوزین و قلعه قافه نیز مجازی خواهد بود.

سیدرضا نظری افزود: همچنین فقط مدارس ابتدایی شهر گنبدکاووس در نوبت صبح مجازی است. در کردکوی هم تنها روستای حاجی آباد کوه‌پایه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گلستان همچنین از برگزاری بدون مشکل مدارس در شهرستان‌های بندرگز، بندر ترکمن، گمیشان و آق‌قلا خبر داد.

برخی مدارس شهرستان‌های اصفهان با تأخیر آغاز می‌شود

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: با توجه به بارش برف، کولاک و کاهش محسوس دما در مناطق غرب و شمال استان که منجر به لغزندگی جاده‌ها و معابر شده و به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناشی از تردد در معابر شهری و روستایی و محورهای جاده‌ای همه مقاطع تحصیلی آموزش‌وپرورش در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، خوانسار و بویین میاندشت و مدارس بخش‌های نیاسر، قمصر، برزک و روستاهای بخش مرکزی کاشان و نیز مقاطع ابتدایی شهرستان گلپایگان روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

وی افزود: تیم‌های امدادی ادارات راهداری و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای بازگشایی محورهای جاده‌ای، معابر شهری و روستایی برف روبی و ارائه خدمات اضطراری همچنان فعال هستند، محور سی سخت به پادنا در شهرستان سمیرم و محور روستایی کلوسه در پشتکوه فریدونشهر به علت بارش برف و کولاک در حال حاضر مسدود است.

شنبه تمامی مدارس در مشهد تعطیل است

شوشتری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: باتوجه به بارش شدید برف و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) تمامی مدارس مشهد در شیفت صبح و عصر به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

همچنین محمدزاده، مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و لغزندگی سطح معابر، تمامی مقاطع تحصیلی احمدآباد، رضویه، تبادکان و طرقبه و شاندیز در نوبت صبح تعطیل است.

وی افزود: برای تعطیلی نوبت عصر این مناطق و برخی شهرها به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

برخی مدارس استان قم شنبه تعطیل اعلام شد

فعالیت تمامی مدارس شهرستان‌های کهک، جعفرآباد و بخش‌های سلفچگان و خلجستان شنبه چهاردهم بهمن به علت بارش برف، برودت دما و یخبندان تعطیل و به صورت غیرحضوری شد.

بارش برف از دیروز در استان قم آغاز شده بر اساس پیش‌بینی‌ها تا اوایل شب ادامه داشت و گفته شده کمینه دمای هوای شهر قم صبح یکشنبه هفته آینده به سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

جزئیات فعالیت مدارس لرستان در پی بارش برف

مهدی پازوکی با اشاره به بارش سنگین برف در برخی از شهرهای لرستان، اظهار داشت: بارش برف‌وباران از روز گذشته در این استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه فعالیت مدارس لرستان در پی بارش برف‌وباران، در برخی از شهرها تعطیل اعلام‌شده‌است، افزود: فعالیت تمام مقاطع تحصیلی در ازنا و الیگودرز به‌دلیل بارش برف ۱۴ بهمن در نوبت صبح تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به تداوم بوران در برخی از محورهای این استان، عنوان کرد: فعالیت ادارات در شهرستان‌های نورآباد، ازنا و الیگودرز ۱۴ بهمن با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه مدارس نورآباد ۱۴ بهمن در مقطع ابتدایی تعطیل است، بیان کرد: فعالیت سایر مدارس با اعلام فرمانداران شهرستان‌های لرستان با جزئیات تکمیلی اعلام می‌شود.

فعالیت سامانۀ بارشی سرد روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه به جو لرستان وارد شده‌است و بارش برف‌وباران و وزش باد شدید در اغلب مناطق این استان را در پی دارد.

جزئیات فعالیت مدارس لرستان در پی بارش برف

مهدی پازوکی با اشاره به بارش سنگین برف در برخی از شهرهای لرستان، اظهار داشت: بارش برف‌وباران از روز گذشته در این استان آغاز شد.

او با بیان اینکه فعالیت مدارس لرستان در پی بارش برف‌وباران، در برخی از شهرها تعطیل اعلام‌شده‌است، افزود: فعالیت تمام مقاطع تحصیلی در ازنا و الیگودرز به‌دلیل بارش برف ۱۴ بهمن در نوبت صبح تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به تداوم بوران در برخی از محورهای این استان، عنوان کرد: فعالیت ادارات در شهرستان‌های نورآباد، ازنا و الیگودرز ۱۴ بهمن با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه مدارس نورآباد ۱۴ بهمن در مقطع ابتدایی تعطیل است، بیان کرد: فعالیت سایر مدارس با اعلام فرمانداران شهرستان‌های لرستان با جزئیات تکمیلی اعلام می‌شود.

روابط عمومی فرمانداری ازنا نیز بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان، به علت یخ زدگی و لغزندگی، سرما و برودت شدید هوا و مسدود شدن مجدد برخی از محورهای روستایی و شهری‌ امروز تمام مقاطع تحصیلی در نوبت عصر تعطیل و فرآیند آموزش در بستر سامانه شاد برگزار خواهد شد.

از ظهر پنجشنبه هفته گذشته سامانه بارشی سرد در لرستان فعال و در پی بارش های سنگین برف و کولاک، برخی محورهای ارتباطی استان مسدود شده است که در این راستا کلاس های حضوری نوبت صبح امروز مدارس چهار شهرستان استان نیز تعطیل بود.

فعالیت سامانۀ بارشی سرد روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه به جو لرستان وارد شده‌است و بارش برف‌وباران و وزش باد شدید در اغلب مناطق این استان را در پی دارد.

فعالیت ادارات و مدارس ایلام شنبه ساعت ۹ آغاز می‌شود

مجید بیگلریان شامگاه جمعه با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و یخبندان، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: این تأخیر دو ساعته شامل بانک‌ها نیز خواهد بود.

حوزه شمال شامل شهرستان‌های ایلام، سیروان، ملکشاهی، چرداول، چوار، ایوان، هلیلان و سرابله خواهند بود.

بارش باران و برف از عصر گذشته در استان آغاز و بنا به گزارش هواشناسی تا پایان امشب ادامه دارد.

مدارس برخی مناطق کاشان با تأخیر آغاز می‌شود

محمدشریف زارعی اظهار داشت: با توجه به بارش رحمت الهی بر منطقه کاشان و همچنین سردی و برودت هوا در مناطق کوهستانی، مدارس با یک ساعت تأخیر فعالیت خواهند داشت.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در ادامه ضمن تأکید بر اطلاع از وضعیت جوی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در هنگام تردد در مناطق کوهستانی و برف‌گیر حتماً وسایل ایمنی به‌ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

زارعی در تشریح تغییر در شروع به کار مدارس برخی از بخش‌های مناطق شهرستان کاشان گفت: مدارس بخش‌های برزک، نیاسر، قمصر و روستاهای بخش مرکزی در روز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ با یک ساعت تأخیر آغاز بکار می‌کنند.

مدارس نوبت صبح ابتدایی ۱۱ شهرستان استان کرمانشاه تعطیل شد

افشین یگانه از تعطیلی و غیرحضوری شدن مقطع تحصیلی ابتدایی در ۱۱ شهرستان استان (غیر از گیلان غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین) به دلیل سرمای هوا در روز شنبه خبر داد و اظهار داشت: همچنین مقطع متوسطه در این ۱۱ شهرستان با دو ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

وی افزود: مدارس مقطع متوسطه در نوبت صبح شنبه در شهرستان‌های کنگاور، سنقر و کلیایی، پاوه و دالاهو، تعطیل و به صورت غیرحضوری است.

یگانه گفت: این تعطیلی و تأخیر شامل مدارس شهرستان‌های گیلان غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین نمی‌شود.

وی افزود: فعالیت مدارس در زمان تعطیلی به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: نوبت بعدازظهر تمام مدارس استان و نیز فعالیت ادارات و دانشگاه‌ها به روال عادی خواهد بود.

مدارس کردستان غیرحضوری شد

هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، از تعطیلی مدارس خبر داد و اظهار داشت: به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و عبور و مرور، فعالیت تمام مدارس شهری در نوبت صبح و بعدازظهر در روز شنبه چهاردهم بهمن‌ماه جاری به صورت غیرحضوری و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد.

وی افزود: همچنین فعالیت کلیه مدارس روستای این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر شنبه غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان گفت: در صورت تصمیم‌گیری درباره تعطیلی یا غیرحضوری بودن مدارس سایر شهرستان‌ها، از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.

ناظمی‌جلال درباره نحوه فعالیت مراکز سنجش تصریح کرد: این مراکز تابع وضعیت اعلام‌شده مدارس ابتدایی شهرستان مربوطه بوده و در صورت غیرحضوری شدن مدارس، مراکز سنجش نیز تعطیل خواهد بود.

دیواندره

وی اعلام کرد: به دلیل برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و عبور و مرور و مسدود شدن اکثر راه‌های روستایی، شنبه فعالیت تمام مدارس شهر و روستایی این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان اضافه کرد: همچنین مراکز پیش‌دبستانی و مراکز سنجش نیز شنبه تعطیل است.

بیجار

وی عنوان کرد: با توجه به کولاک برف، برودت هوا و مسدود شدن معابر با موافقت فرماندار شهرستان بیجار، شنبه فعالیت کلیه مدارس سطح شهر و روستاهای این مدیریت در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد. همچنین مراکز پیش‌دبستانی و سنجش نیز در این تاریخ تعطیل است.

دهگلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان ادامه داد: با توجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر با موافقت فرماندار شهرستان دهگلان، شنبه فعالیت کلیه مدارس سطح شهر و روستاهای شهرستان دهگلان در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد. همچنین مراکز پیش‌دبستانی و مراکز سنجش نیز در این تاریخ تعطیل است.

شهرستان سنندج

وی گفت: با موافقت فرماندار شهرستان سنندج به دلیل برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و عبور و مرور، فعالیت کلیه مدارس شهر و روستای این شهرستان در دوره‌های مختلف تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد. همچنین مراکز پیش‌دبستانی و مراکز سنجش نیز شنبه تعطیل است.

منطقه کرانی

وی افزود: با توجه به کولاک برف و برودت هوا با موافقت فرماندار شهرستان بیجار، فعالیت تمامی مدارس سطح شهر و روستاهای تابعه این منطقه به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد. همچنین مراکز پیش‌دبستانی در این تاریخ تعطیل است.

سقز

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: به علت برودت هوا و امکان یخبندان جاده‌ها و معابر با موافقت فرماندار ویژه شهرستان سقز (رئیس شورای آموزش‌وپرورش)، شنبه چهاردهم بهمن‌ماه فعالیت همه مدارس سطح شهر و روستاهای شهرستان سقز و منطقه زیویه در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد. همچنین مراکز پیش‌دبستانی و مراکز سنجش نیز در این تاریخ تعطیل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.