مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: پروژه‌های شرکت توزیع برق مشهد با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پروژه‌های توزیع برق مشهد با اعتباری بیش از ۷ هزار میلیارد ریال

به گزارش قدس خراسان، عبدالوحید مهدوی‌نیا صبح یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه تأمین برق مشهد اظهار کرد: پروژه تأمین برق بخش‌هایی از مسکن ملی مهرگان و بینالود شامل احداث ۱۱ و نیم کیلومتر شبکه برق و نصب ۱۷ دستگاه ترانسفورماتور با صرف ۷ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد افزود: شش هزار و ۱۵۲ واحد مسکن ملی در مهرگان، بینالود و طرقبه و شاندیز در حال احداث است که برای تأمین برق این پروژه‌ها، بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار، یک سوم سهم شرکت توزیع برق مشهد، یک سوم سهم راه و شهرسازی و یک سوم دیگر سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

مهدوی نیا با بیان اینکه امسال، ۴۵ دستگاه کلید اتوماسیون فشار متوسط نصب شده است، گفت: طی همین مدت ۴۳ هزار مشترک جدید تأمین برق شده‌اند که از این تعداد ۵۴ اشتراک در بخش کشاورزی و ۷۰ واحد صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد با بیان اینکه شرکت توزیع برق مشهد وظیفه و افتخار تأمین برق بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک در شهرستان مشهد و طرقبه و شاندیز را بر عهده دارد، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های قبل تمامی شبکه‌های فشار ضعیف سیمی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است که این اقدام به پایداری شبکه کمک زیادی می‌کند و در برف اخیر هم شاهد کمترین خاموشی‌ها بودیم.

وی، تعویض بیش از هزار و ۶۰۰ کیلو متر از سیم‌های لخت شبکه فشار متوسط هوایی با هادی‌های روکش دار در سال‌های قبل را اقدام مؤثر دیگر در کاهش خاموشی‌ها بیان کرد و گفت: با استقرار بزرگترین دیسپاچینگ توزیع پیشرفته کشور در مشهد، امکان از مدار خارج شدن قسمت‌های معیوب شبکه با فرمان از راه دور و برقراری سریع شبکه فراهم شده است.

مهدوی نیا عملیاتی شدن خط گرم فرمان از نزدیک در تمامی مناطق و استقرار سیستم پیشرفته مدیریت دارایی‌های فیزیکی را از دیگر اقدامات انجام شده بیان و خاطرنشان کرد: در زمینه هوشمندسازی شبکه علاوه بر نصب کلید اتوماسیون، سیستم AMI یا اندازه گیری پیشرفته در شرکت پیاده سازی گردیده است به طوری که هم اکنون حدود ۱۵۷ هزار کنتور رؤیت پذیر و با قابلیت قرائت از راه دور در شرکت وجود دارد که از این تعداد، ۳۹ هزار دستگاه معادل ۲۵ درصد آن امسال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد یادآور شد: هم اکنون ۶۶ هزار کنتور کنترل پذیر شده است و قابلیت فرمان قطع و وصل از راه دور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.