رئیس‌جمهور اوکراین برای دهمین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، خواستار تمدید حکومت نظامی در اوکراین شد.

«زلنسکی» خواستار تمدید حکومت نظامی در اوکراین شد

به گزارش قدس آنلاین، «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین پیش نویس قانون تمدید حکومت نظامی و بسیج عمومی را به پارلمان اوکراین ارائه کرد. این دهمین تمدید از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در فوریه ۲۰۲۲ است.

رئیس جمهور اوکراین دیروز در گفت‌وگویی با اذعان به عدم پیشرفت عملیات زمینی در جنگ با روسیه، گفت که تامین و تحویل سلاح به کی‌یف دچار تاخیر شده است. زلنسکی گفت: درباره شرایط عملیات زمینی، درجا زدن و عدم پیشرفت آشکار و دلیل آن هم تاخیر در تامین سلاح است و این موضوع به اشتباه منجر می‌شود.

با این حال او عملیات‌های دریایی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد که اوکراین نه‌تنها به مهمات بلکه به تجهیزات نظامی مدرن هم نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین پیش‌تر با اشاره به لزوم اعمال تغییرات کلی در ارکان دولتی و عزل تعدادی از مدیران و مقامات ارشد نظامی و سیاسی و جابه‌جایی آنها، درباره برکناری والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین صحبت کرده و گفته بود که دراین‌باره پیشنهادهای زیادی دریافت کرده است.

گفته می‌شود زلنسکی تا پایان هفته زالوژنی را برکنار خواهد کرد. رییس دولت کی‌یف و زالوژنی مدت‌هاست که دچار اختلاف نظر شده‌اند و عمده آن نیز به جنگ اوکراین مربوط می‌شود. فرمانده نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه‌ای گفته بود که جنگ با روسیه به «بن‌بست» رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.