یک مقام آمریکایی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در جریان سفر خود به کشورهای منطقه تاکید خواهد کرد که آمریکا به دنبال تشدید اوضاع در منطقه نیست.

مقام آمریکایی: واشنگتن به دنبال تشدید اوضاع در منطقه نیست

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام در وزارت خارجه آمریکا خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر در سفر به کشورهای منطقه قرار دارد در جریان دیدارهای خود تاکید خواهد کرد که آمریکا به دنبال تشدید اوضاع در منطقه نیست.

این مقام آمریکایی اضافه کرد که بلینکن حامل لیستی از خواسته‌ها از اسرائیلی‌ها بوده و از طریق مذاکرات مستقیم سعی خواهد کرد که آنها را محقق کند.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: «بلینکن در دیدارهای خود در منطقه درباره پرونده‌هایی که در صورت دست‌یابی به آتش‌بس در غزه باید به سرعت درباره آنها اقدام کرد،‌ صحبت می‌کند».

این مقام آمریکایی اضافه کرد که بلینکن اعلام خواهد کرد که حملات اخیر آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق تنها واکنش و نه تشدید اوضاع بوده است.

 بامداد شنبه، سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی روز دوشنبه خبر داد که پس از حملاتی که پنتاگون بامداد شنبه در عراق و سوریه انجام داد، نیروهای آمریکایی در سوریه سه بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «پایگاه فرات در سوریه روزهای شنبه و دوشنبه دو بار مورد حمله قرار گرفتند که این حملات تلفاتی نداشته است».

این مقام آمریکایی گفت: «پایگاه نزدیک به میدان نفتی العمر نیز روز یکشنبه با پهپاد مورد حمله قرار گرفت اما تلفاتی در میان نیروهای آمریکایی به همراه نداشت».

وی در ادامه گفت: «نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از روز هفت اکتبر تا اکنون 169 بار مورد حمله قرار گرفته‌اند».

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.