وزیر دفاع لهستان روز دوشنبه با ادعای احتمال حمله روسیه گفت که نیرویای مسلح این کشور آماده هر سناریویی هستند.

لهستان:‌ آماده مقابله با هر سناریویی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «ولادیسلاو کوسینیاک-کامیسز» وزیر دفاع لهستان روز دوشنبه از آمادگی  نیروهای مسلح این کشور برای مقابله حمله احتمالی روسیه به این کشورعضو ناتو خبر داد.

وزیر دفاع لهستان گفت:«من همه سناریوها را فرض می‌کنم و بدترین آنها را جدی می‌گیرم.«

وی گفت:«وضعیت در جهان بسیار جدی شده است. این فقط اوکراین نیست. این وضعیت در دریای سرخ و اقیانوس آرام  نیز حاکم است. ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم، بنابراین در حال انجام پر کردن شکاف‌ها  از جمله در زمینه تسلیحات هستیم.»

منابع خبری گزارش کردند که لهستان برای  به ساکنان امتداد مرز روسیه و بلاروس  در خصوص انجام رزمایش هشدار صادر کرده است.

آژانس خدمات ناوبری هوایی لهستان یک هشدار ناوبری صادر کرده است ونسبت به «اقدامات نظامی برنامه ریزی نشده» در امتداد مرز با روسیه و بلاروس هشدار داده است.

اخیرا رسانه‌های غربی با جوسازی سلسله مطالبی را در مورد برنامه‌های روسیه برای حمله به اعضای ناتو منتشر کرده‌اند و مقامات اروپایی نیز خواستار آمادگی برای یک جنگ احتمالی شده‌اند.

۸ روز بعد از انتشار گزارش روزنامه آلمانی «بیلد» درباره تدارک برلین برای جنگ با مسکو، وزیر دفاع آلمان تلویحا این گزارش را تایید کرد.

بیلد با استناد به «گزارش محرمانه» وزارت دفاع آلمان خبر داد که این کشور مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه تابستان ۲۰۲۵ حمله‌ای آشکار را به ناتو آغاز می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زی‌ دی ‌اف» اعلام کرد که این کشور باید احتمال جنگ با روسیه را متوجه باشد و خودش را مجهز کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.