خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران گفت که اجرای احتمالی توافق آتش‌بس در نوار غزه تدریجی بوده و به اقدامات رژیم صهیونیستی بستگی خواهد داشت.

نماینده حماس در تهران: اجرای توافق آتش‌بس تدریجی خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، این مقام حماس روز چهارشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نظر کلی این است که اجرای توافق تدریجی بوده و به اقدامات طرف مقابل بستگی خواهد داشت. پس از کشته شدن تمامی این قربانیان بازگشت به شرایط پیش از هفتم اکتبر غیرممکن است.

وی عنوان کرد که توافق آتش‌بس باید شرایط حال حاضر را نیز در خود لحاظ کند.

قدومی تاکید داشت که بیانیه‌های سران رژیم صهیونیستی همگی «دروغ‌هایی» هستند که تنها هدف‌شان افزایش فشار بر روی فلسطینی‌ها و «مختل کردن توافق» است.

وی در انتها تاکید کرد که مسئولیت بازسازی نوار غزه بر عهده رژیم صهیونسیتی و متحدانش خواهد بود.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرده بود پس از رایزنی با گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره طرح پیشنهادی نشست پاریس درباره تبادل و برقراری آتش بس در غزه به مصر و قطر ارائه کرده است.

مقاومت حماس افزوده بود با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است، با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

طبق پیشنهاد حماس، هدف از این توافقنامه، توقف عملیات نظامی متقابل میان طرفین، دستیابی به آرامش کامل و پایدار، تبادل اسرا میان ۲ طرف، پایان محاصره غزه، بازسازی، بازگرداندن ساکنان و آوارگان به خانه‌های خود و تامین سرپناه و ملزومات امدادی برای ساکنان تمام مناطق نوار غزه طی سه مرحله است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.