فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» مدعی شد که روز گذشته چند شهپاد و موشک را در یمن هدف قرار داده است.

ادعای «سنتکام» درباره هدف قراردادن شهپادها و موشک‌های یمنی

به گزارش قدس آنلاین، فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» ادعا کرد که روز گذشته چند شهپاد و موشک آماده به شلیک را در یمن هدف قرار داده است.

بر اساس بیانیه صادرشده از سوی فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در غرب آسیا، سنتکام مدعی شد که روز گذشته ۲ شهپاد و ۵ موشک کروز ارتش یمن را که آماده شلیک به سوی دریای سرخ بوده، هدف قرار داده است.

این درحالی است که شب گذشته ۲ هواپیمای آمریکایی و انگلیسی منطقه مرزی «باقم» در شمال غرب استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند. ساعاتی پیش از آن نیز، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی بار دیگر مناطقی را در استان الحدیده در غرب یمن هدف حمله هوایی قرار دادند. در این حمله‌ها منطقه «الجبانه» ۲ مرتبه و منطقه «الطائف» در ناحیه «الدریهمی» نیز یک مرتبه هدف تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند و این کشتی‌ها را هدف قرار می‌دهد. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.