نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت بسیار مهم و کلیدی حضور دانش بنیان ها در صنعت کشور در جهت بومی سازی تجهیزات ذیل سازوکار تولید بار اول موجب خواهد شد که نقش صنعتی ایران برجسته گردد و در زنجیره ارزش جهانی نیز به ایفای نقش جدید بپردازیم.

ضرورت حضور دانش بنیان ها در صنعت کشور برای بازیابی نقش ایران در زنجیره ارزش های جهانی

سید حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش، گفت:رویکرد اتخاذ شده از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه تسهیل در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان رویکرد مطلوبی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت های دانش بنیانی در دنیا به عنوان یک موضوع مهم مطرح هست، بیان کرد: همه کشورها به سمت این رویکرد تازه حرکت می کنند لذا  هر کشوری که بتواند حمایت ویژه ای از  محصولات و فروش شرکت های دانش بنیان خود داشته باشد، حتما به نتایج خوبی دست پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تضمینی برای فروش محصولات شرکت های دانش بنیان وجود داشته باشد، ادامه داد: دولت تنها، توان حمایت از شرکت های دانش بنیان را دارد چراکه این شرکت ها به نوعی وابسته به دولت هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت رویکرد مثبتی را در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته است، ادامه داد: دولت این اختیار را دارد که فارغ از مناقصات، محصولات تولید بار اول شرکت های دانش بنیان را خریداری کند تا این شرکت ها انگیزه لازم را برای ادامه فعالیت خود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد کارگروه تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد. اهمیت بسیار مهم و کلیدی حضور دانش بنیان ها در صنعت کشور در جهت بومی سازی تجهیزات ذیل سازوکار تولید بار اول موجب خواهد شد که نقش صنعتی ایران برجسته گردد و در زنجیره ارزش جهانی نیز به ایفای نقش جدید و دارای ارزش افزوده بالا بپردازیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرباز ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    5 0
    طرف نون نداشت بخوره رفت پیاز گرفت.