نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت ها توسط دولت گفت: ما باید به سمتی برویم که محصول دانش بنیان بدون رعایت بروکراسی و پروتکل ها  مدنظر قرار گیرد و  طوری شود که اگر دستگاه های دولتی محصول شرکت های دانش بنیان را خریداری نکنند، تخلف کرده اند.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس: اگر دستگاه‌های دولتی محصول دانش‌بنیان‌ها را خریداری نکنند متخلف محسوب می‌شوند

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: به واقع به دلیل عدم شناخت کافی شرکت های دانش بنیان از بازار و برخی قواعد محدود کننده در زمینه مناقصات، رویکرد تولید بار اول، رویکرد مناسبی قلمداد می شود.

وی تاکید کرد: اگر ما قصد داریم این قبیل فعالیت ها را  در کشور به پختگی لازم برسانیم، باید مقررات، دستورالعمل ها و آئین نامه های خوبی را تدوین کنیم از این رو یکی از گام های موثر اقدامی است که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با همکاری وزارت صمت در زمینه تولید بار اول مدنظر قرار داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر قرار باشد فروش محصولات شرکت های دانش بنیان در ساختار رقابتی کردن و مقررات عمومی دیده شود، طبیعی است که این موضوع معضلات خاص خود را خواهند داشت چراکه این شرکت ها نمی توانند در رقابت و مناقصات صورت گرفته عرض اندام کنند.

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع اقدام موثر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در زمینه تولید بار اول می تواند مسیر راه شرکت های دانش بنیان را مشخص کرده و به نوعی کمک کار این شرکت ها باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما باید به سمتی برویم که محصول دانش بنیان بدون رعایت بروکراسی و پروتکل ها  مدنظر قرار گیرد و  طوری شود که اگر دستگاه های دولتی محصول شرکت های دانش بنیان را خریداری نکنند، تخلف کرده اند.

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس  بیان کرد: تمرکز بر تولید بار اول می تواند مجریان طرح های دانش بنیان را تشویق به ادامه کار کرده و رونقی در این بخش ایجاد کند. از این رو ایجاد کارگروه تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.