دولت ونزوئلا، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش تهاجم نظامی خود در نوار غزه به سمت منطقه رفح را محکوم و آن را طرحی «جنایت‌آمیز» علیه ساکنان فلسطینی این منطقه ارزیابی کرد.

ونزوئلا طرح «جنایت‌آمیز» تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه‌ای که توسط ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا منتشر شده، آمده است: ونزوئلا، اقدامات اسرائیل در چارچوب گسترش تهاجم نظامی در نوار غزه به سمت رفح در جنوب این منطقه را به شدت محکوم می‌کند.

وی کاتید دارد: این طرح صهیونیستی با هدف ادامه اجرای سیاست جنایتکارانه و توسعه‌طلبانه اسرائیل در این منطقه است که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

کاراکاس هشدار داد: این اقدامات «بی‌رحمانه» و «غیرانسانی» به بدتر شدن پیامدها و وخامت شرایط مردم در نوار غزه منجر شده است و از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه جلوگیری می‌کند.

بر اساس این بیانیه، «ونزوئلا بار دیگر رد سیاست آوارگی، نسل‌کشی و آپارتاید علیه مردم فلسطین را اعلام می‌کند و همچنین احترام به قوانین بین‌المللی به عنوان تضمین صلح جهانی را خواستار می‌شود».

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا بار دیگر از سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل خواست تا تصمیمات فوری اتخاذ کنند که از ادامه «سیاست فاجعه‌بار ویرانگر» اسرائیل علیه فلسطین جلوگیری کنند.

کاراکاس همچنین تمایل خود برای تداوم حمایت از ابتکار عمل‌هایی جهت دستیابی به آتش‌بس قطعی و به رسمیت شناختن بین‌المللی فلسطین به عنوان یک کشور آزاد و دارای حاکمیت را تکرار کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه نهم فوریه (۲۰ بهمن) به ارتش دستور داد تا طرحی برای بیرون راندن غیرنظامیان فلسطینی از شهر رفح ارائه دهند.

وی اعلام کرد که حمله‌های گسترده‌ای طی روزهای آتی به رفح انجام خواهد داد. اما در مقابل رزمندگان مقاومت نیز در جبهه‌های مختلف به حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین ادامه می‌دهند و خساراتی جبران ناپذیر به نظامیان صهیونیست و ادوات جنگی آن ها وارد کرده‌اند.

در روزهای گذشته کشورهای منطقه به ویژه مصر که منطقه رفح نزدیک به مرز آن است و همچنین برخی از متحدان تل‌آویو از جمله انگلیس در مورد حمله‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل با توجه به عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح شد. دولت فرانسه نیز اسرائیل را به دلیل طرح حمله علیه رفح مورد انتقاد قرار داد و هشدار داد که اجرای این طرح «وضعیت انسانی فاجعه‌باری با ابعاد جدید و غیرموجه ایجاد خواهد کرد».

جنوبی‌ترین شهر غزه به محل زندگی نزدیک به یک میلیون فلسطینی آواره تبدیل شده است.

حمله‌های رژیم صهیونیستی در بیش از چهار ماه گذشته، به شهادت بیش از ۲۸ هزار و ۳۰۰ فلسطینی منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.