سپهر خلجی با تأکید برار اینکه رئیس جمهور به همه اعضای کابینه دستور داده‌ و تأکید کرده‌اند که در مسائل انتخاباتی ورود نکنند، گفت: تفاوت اصلی دولت سیزدهم با دولتهای قبلی آن است که آنها رسما حزب تشکیل می‌دادند و در انتخابات شرکت می‌کردند ولی ما این کار را نکردیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به قدس: افتخار دولت سیزدهم این است که حزب "دولت‌ساخته" ندارد

قدس آنلاین: سپهر خلجی با اشاره به اینکه در جلسات دولت موکدا گفته شده است که هیچ‌یک از اعضای هیأت دولت حق حمایت از جریان‌ها یا طیف‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو را ندارند، گفت: آقای رئیسی تأکید دارند که باید انتخاباتی پرشور برگزار شود و همه در این مسیر حرکت کنند، ولی دولت از هیچ نامزد و جریانی حمایت نمی‌کند و تنها نقش مجری را دارد.

وی افزود: این از افتخارات دولت سیزدهم است که هیچ تلاشی برای شکل دادن جریان یا گروهی  که از آنها برای تدوام خودش استفاده کند انجام نداده است.

خلجی که در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، حضور و ارتباط برخی اعضای دولت با برخی تشکلها را رد کرد و گفت: آقای رئیس جمهور تأکید کرده اند که دولت هیچ ارتباطی با جریانها و احزاب ندارد و باید کاری کنیم که چهار دستور مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات دستور داده‌اند، اجرایی شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین: درباره اینکه چرا برخی جریانها و رسانه‌ها تلاش دارند برخی لیست ها را به دولت منتسب کنند و حتی مدعی پیشتاز بودن این لیست در نظر سنجی ها هم شده‌اند، با تأکید بر اینکه ما هیچ لیست و نماینده‌ای نداریم،   گفت وقتی تکلیف و دستور آقای رئیس جمهور در میان است هیچ یک از اعضای کابینه این کار را انجام نمی‌دهند و یکی از تفاوت های این دولت با  دولتاهی گذشته این است که انها رسما حزب تشکیل می دادند و در انتخابات شرکت می‌کردند و ما اولین دولتی هستیم که  این کار را نکرد و نمی‌کند.

وی در بخش دیگری درتشریح برنامه دولت برای تقویت احزاب گفت: دولت ارتباط خوبی با احزاب دارد که نمونه آن نشست مشترک با گروه‌های سیاسی رییس‌جمهور بود.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که از آن پرهیز کرده‌ایم، راه‌اندازی احزاب دولت‌ساخته است. در ادوار مختلف به ویژه از اوائل دهه ۱۳۷۰ تلاش کردند احزابی را به صورت دولت‌ساخته راه‌اندازی کنند تا احزاب در بخش‌های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت، فعالیت کنند. این روند در دولت‌های بعدی نیز با اسم‌های جدید، استمرار یافت.

خلجی افزود: با وجودی که در این دولت از احزاب حمایت کرده‌ایم اما دولت به سمت تشکیل حزب نرفت چون احزاب دولت‌ساخته را قبول نداریم. این اتفاق، اتفاق کم‌نظیری است که رییس‌جمهور چند بار در پشت تریبون رسمی اعلام کرده است. دولت صرفا مجری انتخابات است و هیچ تلاشی برای شکل دادن گروهی که بخواهد برای تداوم کار استفاده، کند انجام نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.