سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک گفت: بزرگ‌ترین انگیزه اول برای خودم و بعد برای بازیکنان جوان بومی که در اختیار داریم همین موضوعی است که به آینده آن‌ها بسیار امید داریم.

امیدوار به آینده بازیکنان بومی جوان هستیم

به گزارش قدس خراسان، سال گذشته پس از غیبت چند دوره‌ای نماینده والیبال خراسان در رقابت‌های لیگ برتر، نیان الکترونیک این خلأ را پر کرد و شد نماینده مشهد و خراسان رضوی در جمع لیگ برتری‌های والیبال.

آنچه  سال گذشته برای نیان با کادر فنی جوانش رقم خورد نتایجی قابل دفاع و در خور توجیه بود و حتی این تیم را در جمع تیم‌های راه یافته به جمع پلی‌آفی‌های لیگ برتر والیبال دیدیم و این برای تیمی که برای نخستین سال وارد گود شده نتیجه‌ای قابل دفاع بود. با وجود این تصور می‌شد با تجربه‌ای که نیانی‌ها در تیم‌داری بدست آوردند برای فصل جدید خیلی زودتر شرایط تیم مشخص و به قولی تیم بسته شود اما این اتفاق نیفتاد و تقریباً در آخرین روزها تکلیف حضور نیان الکترونیک در لیگ برتر امسال قطعی شد. البته کار جایی اشکال داشت که حامی مالی تیم پس از پایان لیگ گذشته بنا به آنچه ریشه در مدیریت غلط در ورزش استان داشت تمایلی به ادامه کار نداشت و حتی اعلام کناره‌گیری نیز کرده بود و با این شرایط و در فاصله زمانی اندک تا شروع لیگ متقاعد به بازگشت و حمایت از نماینده والیبال استان شد زمانی که نه بازیکن آنچنانی برای جذب باقی مانده بود و نه فرصتی برای ریکاوری و حضوری قدرتمند در لیگ برتر. حامد صمدی، سرمربی جوان نیان الکترونیک با اینکه پیش از این با بازیکنان مد نظرش برای حضور در نیان وارد مذاکره شده بود در زمان بلاتکلیف بودن تیم همه گزینه‌های مورد نظرش را از دست داد و در شروع لیگ او ماند و چند بازیکنی که با سایر تیم‌ها به توافق نرسیده بودند و تعدادی بازیکن جوان. صمدی با همین بضاعت لیگ را شروع کرد. لیگی که اگر چه بازیکن نامدار آنچنانی در فهرست نیان الکترونیک نمی‌دید اما امیدواری زیادی برای بازیکنان جوان و آینده‌دار به ویژه مشهدی‌ها و خراسانی‌ها داد تا زمینه حضور آن‌ها در لیگ برتر با اتکا به نیروی جوانی و انگیزه‌ای که داشتند برای آن‌ها فراهم شود. نیان الکترونیک اگرچه نتوانسته روی کاغذ نتایج سال گذشته‌اش را تکرار کند اما نگاه بسیاری از علاقه‌مندان به والیبال به تیم جوان و تقریباً بومی شده حامد صمدی کاملاً مثبت و امیدبخش است. خیلی از کارشناسان خوب می‌دانند حضور چهار بازیکن خراسانی در ترکیب اصلی تیم که اتفاقاً هر چهار نفر آن‌ها جوان و آینده‌دار هستند می‌تواند زمینه‌ساز تحولی تأثیرگذار در آینده والیبال خراسان باشد، نکته‌ای که سرمربی نیان الکترونیک نیز در گفت‌وگوی خودش با خبرنگار ما بر آن تأکید دارد.

نیان الکترونیک با اینکه نتوانسته نتایج آنچنانی در لیگ برتر امسال بگیرد اما نگاه‌ها همچنان به این تیم مثبت است آیا دلیل آن زنده شدن والیبال مشهد و خراسان و استفاده از بازیکنان جوان و آینده‌دار بومی در ترکیب اصلی تیم است؟

از دید کسب نتیجه اگر به این داستان نگاه کنیم شاید نتایج بدست آمده باب دل و توجه علاقه‌مندان به والیبال نباشد که آن هم دلایل زیادی دارد اما همان گونه که گفتید بزرگ‌ترین انگیزه اول برای خودم و بعد برای بازیکنان جوان بومی که در اختیار داریم همین موضوعی است که به آینده آن‌ها بسیار امید داریم. آن‌ها در عین جوانی رودرروی بازیکنانی بازی می‌کنند که برخی از آن‌ها سنشان نزدیک به دو برابر بازیکنان ماست و تجربه‌های زیادی اندوخته‌اند با وجود این در بسیاری از بازی‌ها شانه به شانه همین بازیکنان و تیم‌هایی که قدرتمند هستند جلو رفتند و حتی بعضی جاها یقه آن‌ها را گرفتند. در تاریخ والیبال مشهد کسی سراغ ندارد که در این سال‌ها در ترکیب اصلی نماینده استان همزمان چهار بازیکن خراسانی حضور داشته باشند، این اتفاق خوب و قابل تأملی برای والیبال خراسان است. برای من که خودم هم از مربیان جوان لیگ به شمار می‌روم این موضوع دستاورد ارزشمندی است که سبب خوشحالی‌ام شده است.

لابه‌لای صحبت‌هایتان به دلایل نتیجه نگرفتن اشاره کردید، این دلایل چیست؟

نمی‌خواهم چیزی را توجیه کنم و برداشت برخی‌ها این باشد که بهانه‌گیری می‌کنم اما واقعاً با شرایطی که تیم در ابتدای فصل داشت و در فاصله کمی که برای اعلام حضور در لیگ داشتیم تمام بازیکنانی که با آن‌ها صحبت کرده بودم و حتی می‌توانستیم با حضور آن‌ها تا پای فینال هم برویم وقتی دیدند امکان حضور تیم در لیگ برتر کمرنگ شده نماندند و به تیم‌های دیگر رفتند در نتیجه تیمی که برای لیگ بستیم با استفاده از همین بازیکنان باقیمانده بدون قرارداد و بازیکنان جوان و کم‌تجربه بومی خودمان بود. در کنار این با اینکه تیم داشت به شرایط و ثبات خوبی می‌رسید مصدومیت همین بازیکنانی که تمام داشته‌های ما بودند بر مشکلات اضافه کرد و خلأ به وجود آمده را نمی‌شد پر کرد. کم‌تجربه بودن بازیکنان هم که داستان خاص خودش را دارد. با شرایط به وجود آمده نمی‌شود از تیمی که لحظه آخری بسته شده، بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌ای دارد و تعدد مصدوم نیز دارد توقعی بیشتر از این داشت.

همه این مواردی که عنوان شد را قبول می‌کنیم اما باز هم هوادار وقتی به سالن می‌آید نتیجه می‌خواهد، دوست دارد تیم مورد علاقه‌اش پیروز شود و با شادی سالن را ترک کند.

من هم با این موضوع موافقم. باور کنید اگر مصدومیت‌های پیاپی برای بازیکنانمان اتفاق نمی‌افتاد و کم‌شانس نمی‌بودیم هدفمان رسیدن به جمع چهار تیم بود با همین داشته‌های فعلی، اما چه کنیم که این‌ها یقه ما را گرفت و نتایج لازم را نتوانستیم بگیریم.

هدف ماندن در لیگ برتر است چقدر به تحقق این هدف امیدوارید؟

۶ بازی دیگر تا پایان لیگ امسال مانده است و از همین بازی فردا (امروز) فولاد سیرجان همه تلاشمان را خواهیم کرد که نماینده استان در لیگ حفظ شود. در حال حاضر هدف همین است. دوست داریم همه علاقه‌مندان به والیبال تا پایان لیگ در کنار ما باشند و برای رسیدن به این هدف یاریمان کنند تا پس از مشخص شدن تکلیف ماندن در لیگ برای فصل آینده بتوانیم برنامه‌ریزی خوب، به موقع و بهتری داشته باشیم. خدا را شکر آقای چمنیان حمایت خوبی از تیم دارد. همین چند روز پیش به بازیکنان اعلام کرد برای فصل بعد تیمی به مراتب بهتر و قدرتمندتر از امسال خواهیم داشت که جزو مدعیان خواهد بود.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر    

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.