گزارشگر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سازمان ملل با اشاره به اینکه قوانین بین‌الملل اقدامات رژیم «اسرائیل» در غزه را تأیید نمی‌کند، گفت: فلسطینی ها در نوار غزه با خطر کوچانده شدن مواجه هستند.

سازمان ملل: فلسطینیان در نوار غزه در معرض کوچ اجباری هستند

به گزارش قدس آنلاین، گزارشگر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سازمان ملل در گفت وگو با الجزیره بابیان اینکه رژیم «اسرائیل» کمک‌های ارسالی به غزه را جیره‌بندی می‌کند، تأکید کرد: آمریکا از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی استفاده نکرده است.

این گزارشگر سازمان ملل خاطرنشان کرد: هیچ گونه تغییری در زمینه روش ورود رژیم صهیونیستی به جنگ غزه به چشم نمی خورد.

این در حالی است که دو روز پیش نیز «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام‌ کرد که حمله تمام عیار احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح منطقه ای که حدود ۱.۵ میلیون فلسطینی در نزدیکی مرزهای مصر در آن پناه گرفته و جایی برای فرار ندارند، "وحشتناک است."

ترک در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به رفح به احتمال زیاد منجر به کشته و زخمی شدن تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان، اغلب کودکان و زنان خواهد شد.

وی ادامه داد: چندی پیش، من رنج غیرقابل تصوری را که فلسطینی‌ها در غزه با آن مواجه بودند، به تصویر کشیدم. امروز، متأسفانه، با توجه به کشتارهایی که تاکنون در غزه انجام شده است، بروز شرایط مشابه در رفح کاملاً قابل تصور است.

وی هشدار داد: فراتر از درد و رنج بمب‌ها و گلوله‌ها، این تهاجم به رفح ممکن است به معنای پایان دادن به کمک‌های بشردوستانه ناچیزی باشد که وارد غزه می شود و این امر پیامدهای بزرگی برای تمام غزه خواهد داشت.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش از این اعلام‌ کرده بود که اقدام رژیم اسرائیل در تخریب گسترده و انتقال اجباری غیرنظامیان فلسطینی «جنایت جنگی» است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش

بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های

نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.