رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور عراق: مواضع ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم قابل تقدیر است

به گزارش قدس آنلاین، عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق امروز -چهارشنبه- در کاخ ریاست جمهوری بغداد از حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران و هیات همراه استقبال کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس قوه قضاییه سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران را به وی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور عراق نیز ضمن سلام و درود برای ملت ایران آرزوی پیشرفت و آبادانی روزافزون کرد.

در این دیدار، جمال رشید بر تقویت روابط دوجانبه به نحوی که به تحکیم اشتراکات اجتماعی و مذهبی مردم عراق و ایران و تحکیم راه‌های همکاری بین دو کشور به ویژه در زمینه‌های قضایی و حقوقی کمک کند، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی مواضع جهت حفظ امنیت و ثبات دو کشور و منطقه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم تقدیر کرد.

عبداللطیف جمال رشید همچنین با توجه به تحولات منطقه بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش، اتخاذ گفت‌وگوی سازنده در حل مناقشات و تلاش برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرد.

وی در این چارچوب بر ضرورت توقف تجاوزها به غزه، امداد رسانی به مردم فلسطین که با پست‌ترین اشکال تجاوز روبرو هستند و همچنین اعطای حقوق کامل مشروع به آن‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از این نیز با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار بر ضرورت اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق و مقابله همه‌جانبه با تروریست‌هایی که از جانب دشمنان دو ملت ایران و عراق برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور مأموریت یافته‌اند، تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران همچنین ظهر امروز با «محسن المندلاوی» سرپرست مجلس نمایندگان عراق و تعدادی از اعضا و رؤسای فراکسیون‌های پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.