اعتصاب‌های ریلی در فرانسه که از روز جمعه آغاز می‌شود منجر به اختلال و توقف حرکت صدها قطار شده و بسیاری از مسافران را سرگردان می‌کند.

اعتصاب ریلی حرکت صدها قطار در فرانسه را مختل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، کارکنان راه‌آهن‌های فرانسه از جمعه تا یکشنبه در اعتصاب هستند. به همین دلیل است که قطارهای TGV و ICE بین پاریس و اشتوتگارت نیز لغو می شوند.

به این ترتیب اعتصاب ریلی در فرانسه باعث اختلال در تردد قطارها به آلمان از جمعه تا یکشنبه شده است. همانطور که دویچه بان ( شرکت راه آهن آلمان) اعلام کرد، چندین قطار TGV و برخی از قطارهای ICE بین پاریس و فرانکفورت و اشتوتگارت در سایه این اعتصاب ها حرکت نمی کنند. مسافرانی که تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرند می توانند بدون هزینه اضافی سفر خود را از قبل شروع کنند، اما باید از قبل یک صندلی در قطار مورد نظر خود رزرو کنند.

هنوز نمی توان روز چهارشنبه پیش بینی کرد که حمل و نقل منطقه ای بین دو کشور در اثر این اعتصاب ها تا چه حد تحت تأثیر قرار می گیرد. با این حال، در بسیاری از این اتصالات، قطارها توسط راه‌آهن دولتی SNCF فرانسه، از جمله بین استراسبورگ و آفنبورگ و بین ساربروکن و سارگومین، راه‌اندازی نمی‌شوند.

آلن کراکوویچ، رئیس راه آهن دولتی فرانسه SNCF روز چهارشنبه گفت: در حمل و نقل داخلی در فرانسه، نیمی از قطارهای TGV و Intercités باید در طول اعتصاب سه روزه تعطیلات زمستانی حرکت کنند. در فرانسه نیز گزینه‌های رزرو مجدد سخاوتمندانه برای مسافران آسیب دیده در نظر گرفته شده است. وی تاکید کرد: بین پنج شنبه تا دوشنبه همه مسافرانی که بلیط آخر هفته را رزرو کرده اند باید به مقصد برسند. هرکسی که با SNCF بلیط رزرو کرده باشد، از قبل از طریق ایمیل مطلع می شود که آیا قطارشان حرکت می کند یا خیر.

سازمان دهندگان این اعتصاب ها خواهان افزایش دستمزد ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه هستند. SNCF در واکنش به این درخواست گفته است که حقوق ها در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین برای تمامی کارگران راه آهن پاداش اعلام شده است.

مردم فرانسه به طور فزاینده ای برای سفر خود به قطار روی می آورند. در سال ۲۰۲۳، SNCF رکورد ۱۲۲ میلیون مسافر را با TGV خود جابه‌جا کرد که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشت. تعداد مسافران حمل و نقل منطقه ای نسبت به سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

به این ترتیب اعتصاب راه آهن در فرانسه منجر به لغو قابل توجه قطارها در آخر هفته می شود. بین ساعت ۸ بعد از ظهر پنجشنبه تا ۸ صبح دوشنبه صبح، تنها یکی از دو قطار TGV، Ouigo و Intercités در سراسر کشور حرکت می کند. راه آهن دولتی SNCF فرانسه روز چهارشنبه این خبر را اعلام کرد.

انتظار می رود در مجموع حرکت حدود ۱۰۰۰ قطار لغو شوند. ارتباطات فرامرزی با آلمان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. در حمل و نقل از راه دور، تنها قطارهای آهسته از برند گروه Ouigo باید بدون محدودیت کار کنند.

اعتصاب راه آهن این بار بحث های داغی را در فرانسه ایجاد کرده است، زیرا تعطیلات مدارس در بسیاری از مناطق این هفته یا آخر هفته گذشته آغاز شده است.

مشتریانی که قطار آنها لغو شده است می توانند بلیط خود را به صورت رایگان تعویض کنند یا درخواست بازپرداخت کامل کنند. SNCF همچنین در صورت رزرو ظرف یک ماه، وعده تخفیف ۵۰ درصدی را در سفر بعدی می دهد.

این اعتصاب توسط اتحادیه های Sud-Rail و CGT برگزارمی شود. آنها بر این باورند که توافقی که در جریان آخرین اعتصاب بزرگ در پایان سال ۲۰۲۲ مورد مذاکره قرار گرفت، تنها با تردید توسط مدیریت SNCF اجرا می شود. اما راه آهن فرانسه این موضوع را تکذیب می کند و تاکید می کند که تعهدات در حال انجام یا اجرا شدن است.

اتحادیه ها به پاداش ۴۰۰ یورویی برای متصدیان قطار، ایجاد ۱۱۰۰ شغل جدید و وعده های دیگر راضی نیستند. فابین ویلدیو از Sud-Rail خواستار "افزایش واقعی دستمزدها" شده و توضیح داد که می توان با افزایش دستمزد ناخالص ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو از اعتصاب جلوگیری کرد.

گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه موضع محتاطانه ای را دراین باره اتخاذ کرد. وی تاکید کرد: نمی‌خواهم بحث‌هایی را که در حال حاضر بین مدیریت SNCF و اتحادیه‌ها در جریان است، خنثی کنم.

با این حال، او به احساس مسئولیت متصدیان قطار متوسل شد. به گفته وی فرانسوی ها به قانون اساسی اهمیت زیادی می دهند و می دانند که حق اعتصاب وجود دارد. اتال افزود: "اما فکر می کنم آنها نیز می دانند که کار کردن یک وظیفه است."

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.