مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای هر نفر مشمول مرحله جدید خرید کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) سه ماه یا ۹۰ روز بوده و بعد از موعد مقرر قابل تمدید نیست.

اعتبار طرح «فجرانه» کالابرگ برای خانوارهای مشمول سه ماه است

به گزارش قدس خراسان، محمد امین بابایی اظهار کرد: در صورت عدم خرید خانوار، اعتبار طرح فجرانه کالا برگ پس از تاریخ مورد نظر از بین می‌رود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر برای خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی از ۱۷ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است و همه خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید (برای هر نفر) ۱۱ قلم کالا می‌شوند.

وی مشمولان این طرح در خراسان رضوی را یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۸۹ خانوار ذکر و بیان کرد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های ضروری برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران( با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱) انتخاب شده است و مابه التفاوت آن با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

بابایی گفت: در این صورت قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم هفت میلیون و ۵۰۷ هزار و ۴۳۰ ریال بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ سه میلیون و ۵۲۳ هزار ریال از جیب خود پرداخت کنند و مابه التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۰۰ هزار ریال از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: اعتبار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی برای هر نفر یارانه بگیر علاوه بر یارانه سه تا چهار میلیون ریالی فعلی بوده که خانوار یارانه بگیر به صورت مجزا و نقدی و ماهانه دریافت می‌کنند، مبلغ حمایتی دولت در طرح فجرانه به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود و مدت اعتبار آن تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طرح فجرانه تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد و ۱۷ اسفندماه و ۱۷ فروردین ماه نیز مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار برای هر نفر برای سرپرستان خانوار یارانه بگیر شارژ خواهد شد اما بعد از تاریخ‌های مورد نظر دیگر این مبالغ اعتباری ندارد و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بابایی گفت: یارانه بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز ۱۱ قلم مشمول طرح فجرانه براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه التفاوت را از محل حساب فرد پرداخت خواهند کرد.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، دهک‌های یک تا هفت مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شامل فروشگاه خرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای «افق کوروش، جانبو، هفت، دیلیمارکت، گندم، هایپرفامیلی، والمارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ و دیجی کالا» نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مایکت و یا سایت shoma.safar.ir مراجعه یا از طریق کد دستوری #۴۶۳ *۵۰۰* نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام کنند.

خراسان رضوی دارای بالاترین مشارکت در طرح کالابرگ الکترونیکی

بابایی گفت: از ابتدای شروع طرح خرید کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی تاکنون خانوارهای مشمول حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال از فروشگاه‌های مورد نظر خرید کرده اند، به طوری که این فروشگاه‌ها ۶ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۴۷۶ مورد تراکنش موفق داشته‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به ۱۷ بهمن ماه تا امروز بوده که طرح فجرانه در خراسان رضوی آغاز شده است، در این راستا خراسان رضوی از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون بیشترین میزان مشارکت خانوارهای مشمول را در بین استان‌های کشور داشته است.

وی اظهار کرد: مدت زمان اجرای طرح فجرانه سه ماهه است اما خانوارهای مشمول برای استفاده از نخستین اعتبار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی تا ۱۷ اسفندماه مهلت دارند، پس از آن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی بعدی شارژ خواهد شد، لذا در صورت عدم استفاده از اعتبار نخست مبلغ قبلی از بین می‌رود.

بابایی به مردم توصیه کرد که کالابرگ خود را از فروشگاه‌های زنجیره ای خریداری کنند تا از ایجاد صف در مقابل فروشگاه های خرد جلوگیری شود، ضمن اینکه شهروندان می‌توانند به صورت مجازی نیز از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالای خود را خریداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.