عضو کمیسیون اقتصادی: رویکرد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات امر مفید و موثری بوده و می تواند پلی برای معرفی این شرکت ها به صنعت کشور شود.

سازوکار «تولید بار اول» پلی برای بازارسازی محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان به صنعت شود

شهبار حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  .... با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش،گفت: به واقع حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند مانع از خروج ارز از کشور شده و تاثیرات زیادی برای کشور داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین یکی از موضوعاتی که می تواند در راستای صرفه جویی ارزی و در راستای جلوگیری از خروج ارز و رونق تولید و در زمینه اشتغالزایی موثر باشد، حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  ما اگر بخواهیم مجموعه های دانش بنیانی کشور را تقویت و توانمند کنیم چاره ای جز این نداریم که در راستای حمایت ها و در راستای پشتیبانی از آنها، تولید بار اول انها را مورد حمایت قرار دهیم.

نماینده مردم بردسیر و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با پیگیری های لازم در این بخش، بتواند حمایت درستی از این شرکت ها اعم از فروش تولید بار اول آنها داشته باشد،گفت:رویکرد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات امر مفید و موثری بوده و می تواند پلی برای معرفی این شرکت ها به صنعت کشور شود.

وی گفت: محوریت اصلی بومی سازی در حوزه تجهیزات و اقلام راهبردی به درستی به سمت دانش بنیان ها رفته است و این مسیر، مسیر بسیار بزرگ و مهم و کلیدی در جهت توسعه فناورانه صنعتی و ورود تکنولوژی به صنعت است.

وی با بیان اینکه صنعت کشور باید از فرصت فعالیت شرکت های دانش بنیان استفاده کند، بیان کرد: شرکت دانش بنیانی که نوپاست و قرار است محصول خود را به بازار عرضه کند، اگر امکان عرضه محصول خود را نداشته باشد، نمی تواند سرپا بیاستد، بنابراین اگر محصول بار اول شرکت های دانش بنیان به فروش برسند، این خود می توانند موجب پیشرفت این شرکت ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.