سفارت آمریکا در تاجیکستان با ادعای حمایت از سیاست‌های رئیس‌جمهوری تاجیکستان در زمینه یادگیری زبان‌های خارجی، ۲۴۲ هزار کتاب انگلیسی به مدارس این کشور اهدا کرد و قرار است بیش از ۳۵۲ هزار جلد دیگر نیز به زودی توزیع شود.

تلاش آمریکا برای گسترش زبان انگلیسی در تاجیکستان/ اهدای۲۴۲ هزار کتاب به مدارس

به گزارش قدس آنلاین، وبسایت سفارت آمریکا در تاجیکستان نوشت: رحیم سعیدزاده وزیرآموزش و علوم تاجیکستان، مانوئل میکالر سفیر آمریکا در تاجیکستان و قاضیدولات کویمدوف نماینده دائم شبکه توسعه آقاخان در تاجیکستان در مراسم تحویل این کتاب‌ها شرکت کردند.

به گفته سفارت آمریکا، این تصمیم در حمایت از سیاست‌های امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان اتخاذ شده است.

این کتاب‌ها برای دانش‌آموزان کلاس‌های دهم و یازدهم و همچنین معلمان این کشور در نظر گرفته شده است. کتاب‌های اهدایی ۲۳۰ هزار جلد کتاب درسی برای پایه دهم و یازدهم، ۲۴ هزار جلد برای معلمان را شامل می‌شود.

به ادعای سفارت آمریکا در تاجیکستان، این کتاب‌ها استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای برنامه‌های درسی زبان انگلیسی را دارند و از روش‌های نوین یادگیری زبان، یعنی آموزش زبان محور، آموزش ارتباطی و یادگیری مبتنی بر تمرین است که تفکر انتقادی را ترویج می‌کنند.

بر پایه این گزارش، برای مطالب کتاب‌های درسی و تمرین ها از پیشینه فرهنگی و تاریخ تاجیک ها و فرهنگ های سراسر جهان استفاده شده است.

این منبع می‌نویسد که سفارت آمریکا در آینده نیز ۳۵۲ هزار و ۶۱۱ کتاب درسی زبان انگلیسی را برای دانش آموزان دوره هشتم و نهم مدارس تاجیکستان تامین می‌کند. همچنین پنج هزار و ۸۰۰ کتاب برای معلمان و پنج هزار و ۸۰۰ کتاب برای مطالعه مستقل و استفاده مؤثر از منابع موجود تامین خواهد شد.

در تاجیکستان علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد و امامعلی رحمان رئیس جمهور همیشه در سخنرانی های خود بر یادگیری زبان های خارجی از جمله انگلیسی تاکید می کند.

به هر حال، تاجیکستان در فهرست فراگیری انگلیسی در جهان یک پله قبل از آخرین رتبه قرار دارد.

رئیس‌جمهوری تاجیکستان همچنین هفته گذشته تمام کارکنان دولتی و قضات این کشور را موظف کرده بود که در مهلتی یکساله دست‌کم دو زبان خارجی را فرابگیرند.

گفتنی است؛ امامعلی رحمان با تاکید بر اینکه دانش زبان در مشاغل دولتی در سطح عالی و تسلط به زبان‌های خارجی یکی از وظایف مهم هر کارمند است، به کارمندان ادارات و دستگاه‌های قضایی یک سال مهلت داد تا حداقل دو زبان خارجی را فرا گیرند.

وی دستور داد، مهلت یکساله برای مطالعه عمیق زبان‌های خارجی به کارکنان دستگاه‌های قضایی و تمام کارمندان کشور داده شود و خاطرنشان کرد در صورت عدم تحقق این الزام، برخورد لازم اداری انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.