رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نساجی و پوشاک در کشور نیاز به نوسازی دارد و به روز بودن دستگاه های بافت، دوخت و ریسندگی یک مساله اجتناب ناپذیر است.

صنعت نساجی و پوشاک در کشور نیاز به نوسازی دارد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شنبه شب در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: بخش پوشاک ظرفیت خوبی برای کشور است که از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید آن اشتغالزایی مناسبی دارد و نسبت به سایر صنایع به اعتبار کمتری برای ایجاد اشتغال نیازمند است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این حال صنعت نساجی و پوشاک در کشور مشکلاتی در تامین ارز، هزینه های گمرک و قاچاق مواجه است به طوری که قاچاق پوشاک بدون در نظر گرفتن حقوق عامه و پرداخت هزینه های تولید در حالی که کیفیت پایینی نیز دارند در کشور انجام می گیرد و به این صنعت آسیب وارد می کند.

وی گفت: مشکلات صنعت پوشاک و نساجی در حوزه ارز و گمرک و امور مالیاتی را با مسئولان مربوطه در تهران در میان گذاشتیم و امیدواریم که در اسرع وقت با برگزاری نشستی با مسئولان مربوطه مشکلات برطرف شود.

۲۰ درصد از ارزش سبد سوغات زائران مشهد مربوط به پوشاک است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: سبد سوغات ۳۰ میلیون زائر مشهدالرضا در سال ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که ۱۵ تا ۲۰ درصد از آن مربوط به صنعت پوشاک است.

فیروز ابراهیمی با بیان اینکه شرایط صنعت پوشاک خراسان رضوی رو به رشد است، افزود: این استان ۴۰۰ کارخانه دارای پروانه بهره برداری و چهار هزار واحد صنفی تولیدی در حوزه صنعت نساجی و پوشاک دارد، چند سال قبل حاشیه خیابان‌های "احمدآباد" و "جانباز" مشهد در قرق برندهای خارجی پوشاک بود اما اکنون برندهای داخلی این صنعت جای آنها را اشغال کرده اند.

وی بیان کرد: براساس آمار رسمی کشور هزینه ایجاد یک شغل در بخش تولید مولد ۳۰ میلیارد ریال است اما هزینه ایجاد شغل در صنعت پوشاک و نساجی به یک چهارم رقم مزبور می رسد، با این حال صنعت نساجی کشور نیاز به نوسازی خطوط تولید، تامین ارز برای واردات موارد اولیه و تسهیل در ترخیص مواد اولیه وارداتی از گمرک دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: چهارمین سال از برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی و پوشاک در مشهد می گذرد که نسبت به قبل از رشد ۲۵ درصدی در تعداد شرکت کنندگان و فضای نمایشگاهی برخوردار است که رضایت بخش است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.