دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در راستای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی، برای نخستین بار لایحه‌ای را برای تضمین حق برپایی اجتماعات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

دستیار رئیس جمهور: دولت برای برپایی اجتماعات قانونی لایحه داده است

به گزارش قدس خراسان، سکینه سادات پاد اظهار کرد: برپایی این اجتماعات قانونی در اصل ۲۷ قانون اساسی پیش بینی شده است ولی تاکنون اجرای آن با اختلاف نظرهای مختلفی همراه بوده و نیازمند قانون مند شدن است.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: رئیس جمهور اعتقاد قلبی و تاکیدی ویژه بر صیانت از حق برپایی اجتماعات مردم، حق آزادی بیان و حقوق مادی و معنوی بانوان دارند و تاکنون با اقدامات عملی، مواضع خود را به صراحت در این خصوص بیان کرده‌اند.

وی گفت: یکی از راه‌های توسعه آزادی بیان، ارتقای قانون مطبوعات و ارائه اظهار نظرها از این طریق است که با ۴۰ نفر از حقوقدان، بسته سیاسی و حمایتی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

پاد افزود: با تشکیل کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال گذشته به دستور رئیس جمهور، هم اکنون با سفر به شهرهای مختلف کشور، پیگیر حقوق مردم و موارد احتمالی نقض حقوق مردم اعم از شهروندان و مجریان قانون و تمامی آسیب دیدگان و نیز روند حقوقی و قضایی پرونده‌های آن‌ها هستم.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی اضافه کرد: داشتن اراده و اهتمام قوی بر رسیدگی، کشف حقیقت و ارائه روایت صحیح و دقیق از حوادث، ریشه‌یابی و بررسی علل و عوامل ناآرامی‌ها و احقاق حقوق مردم آسیب دیده و نیروهای مجری قانون از مهمترین اهداف این کمیته است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی گفت: در برنامه این کمیته، بررسی وضعیت افرادی که حتی پس از آسیب و ضرر از وقایع سال گذشته، پیگیر موضوع نبوده‌اند هم قرار دارد و سعی خواهد شد حق همه افراد احقاق شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.