در حالی امروز افزایش ۵۴ درصدی قیمت بلیت قطار اعلام شد که شرکت راه آهن آن را تکذیب و اعلام کرد: مردم هرگونه گران‌فروشی را مردم گزارش دهند.

مسافران گران‌فروشی بلیت قطار را اعلام کنند

به گزارش قدس آنلاین در حالی که دولت همواره بر  بهبود کیفیت ارائه خدمات به مسافران تاکید دارد اما بسیاری از شرکت های حمل ونقل ریلی با توجه به افزایش قطعات درخواست تغییر قیمت بلیت ها را کرده اند که تا به امروز شرکت راه آهن با آن موافقت نکرده است چراکه طبق قانون هر نوع افزایش قیمت بلیت ها باید در شورای عالی ترابری تصویب شود.

در همین راستا با توجه به آنکه شرکت های حمل‌ونقل ریلی مسافری ۵ستاره شامل قیمت ‌گذاری دستوری نمی شوند بنابراین در همین راستا شب گذشته در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نایب رئیس اتاق بازرگانی خبر از افزایش ۵۴ درصدی قیمت بلیت‌های قطارهای مسافری ۵ ستاره داد این در حالی است که قیمت بلیت قطارهای ۵ستاره بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان برای هر نفر می شود که به این ترتیب کوپه ۴نفره حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان می شود  که با افزایش ۵۴ درصدی قیمت بلیت به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.

در این شرایط قیمت بلیت قطارهای ۵ستاره با افزایش ۵۴ درصدی برابری می کند با قیمت بلیت هواپیما که در این شرایط بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با هواپیما تردد کنند که البته اگر بلیتی پیدا شود.

این حاشیه ها خود باعث شد که  امروز موسوی معاون مسافری راه آهن این افزایش قیمت بلیت قطار را تکذیب کند و اعلام کند که مرجع قانونی تعیین نرخ بلیت قطارهای مسافری، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی ترابری به ریاست وزیر راه و شهرسازی بوده و هر گونه افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری از جمله قطارهای ۵ ستاره صحت نداشته و تکذیب می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت گذاری در نرخ بلیت قطارهای ۵ ستاره آزاد بوده اما به این وجود سقف قیمتی برای آنها وجود دارد گفت: قیمت بلیت قطارها چه در بخش ۵ ستاره وچه در بخش سایر ناوگان مسافری تغییری نکرده است و مرجع قیمت گذاری بلیت بر عهده شورای عالی وزیر راه وشهرسازی بوده است.

براساس این گزارش حال با این وجود اگر مسافران در نرخ بلیت افزایش قیمتی را مشاهده کردند هرچه سریعتر به شرکت راه آهن اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.