مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال جاری در زمینه قاچاق ۱۰ هزار و ۸۰۰ بازرسی داشتیم. از این تعداد بازرسی ۶۱۲ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

تشکیل ۶۱۲ پرونده قاچاق در خراسان رضوی طی سال جاری

به گزارش قدس خراسان، امیررضا رجبی امروز یک اسفندماه، در نشست خبری طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ که در سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جلسه‌ای در تاریخ ۱۹ دی‌ماه در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل و بر تجمیع نظارت بر بازار از فرآیند تولید تا توزیع‌ و در نهایت عرضه کالا به مردم تاکید شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در چارچوب این دستورالعمل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد مسئول نظارت و تنظیم بازار به عنوان متولی مشخص و قرار شد دستگاه‌های مرتبط با حوزه صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نیز در چارچوب دستورالعمل‌ها همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: سازمان حمایت برای طرح‌های ویژه ماه رمضان و نوروز دستورالعمل اجرایی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات را ارائه کرد. خراسان رضوی به ویژه مشهد هر ساله پذیرای زوار امام رضا(ع) بوده، به عنوان یک مقصد زیارتی و گردشگری انتخاب بسیاری از مردم است و حساسیت ویژه‌ای نیز در استان دارد. افرادی که به مشهد می‌آیند انتظار حداکثر خدمات و حداقل قیمت‌ها را دارند، ما نیز وظیفه خودمان می‌دانیم با حداکثر توان حداکثر خدمات را ارائه دهیم.

رجبی در خصوص طرح نظارتی ماه رمضان و ‌نوروز عنوان کرد: اولین مقطع زمانی از یک تا ۱۵ اسفند است که در این بازه باید اقدامات مربوط به اطلاع‌رسانی به واحدهای تولیدی، صنفی، خدمات‌رسانی و اصناف و هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های مرتبط با خدمات و کالاها داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در ایام اجرای طرح غیر از کالا، خدمات را نیز مدنظر قرار می‌دهیم که شامل حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، خدمات رستوران‌ها، اغذیه‌ها و سایر واحدهای صنفی است. باید در این دوره جلسات انجام شود که اتفاق افتاده است. کمیته تامین و نظارت صمت نیز با همراهی ۱۴ دستگاه عضو تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوره عملیاتی طرح از ۱۶ اسفند تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است که وارد فضای عملیاتی می‌شویم. اولویت‌های کالایی شامل نیازمندی‌های روزمره مانند نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه‌های پرمصرف، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی‌جات، مواد شوینده، روغن موتور، تایر خودرو، لوازم یدکی و لوازم خانگی است.

رجبی اضافه کرد: در بخش خدمات نیز اولویت‌هایی از جمله شرکت‌های مسافرتی زمینی و ریلی، دفاتر فروش خدمات مسافرتی، حمل‌ونقل برون‌شهری، اماکن تفریحی، فرهنگی و سیاحتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها، رستوران، میادین میوه و تره‌بار و یک‌سری خدمات مانند قالی‌شویی و خشکشویی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظارت بر کل زنجیره تامین برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: سامانه‌هایی از قبل پیش‌بینی شده بود که در دو سال اخیر سامانه‌ها به بلوغ خود رسید. سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ابزاری را در اختیار بازرسان قرار می‌دهد که بهتر نظارت کنند. تمام گزارش‌ها در سامانه متمرکز سیمبا ثبت می‌شود. برخورد با اندک متخلفان به صیانت افرادی که با انصاف فعالیت می‌کنند، کمک می‌کند.

وی گفت: در مشهد بیش از ۱۲۰ هزار و استان بیش از ۲۵۰ هزار واحد صنفی داریم. در ۱۱ ماهه سال جاری در زمینه صنفی ۷۲ هزار و ۴۰۰ بازرسی انجام و از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳ پرونده معادل ۸۱۶ میلیارد تومان تشکیل شده است که این امر نشان‌دهنده این است که نگاه ویژه‌ای به حوزه قاچاق نیزداریم.

رجبییافزود: در این زمینه ۱۰ هزار و ۸۰۰ بازرسی داشتیم که جایگاه اول کشور را در حوزه بازرسی به خود اختصاص دادیم. از این تعداد بازرسی ۶۱۲ پرونده تشکیل شده که جایگاه دوم را کسب کردیم. ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است. در مجموع بیش از ۸۳ هزار بازرسی انجام و بیش از ۱۰ هزار پرونده به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.