وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه قدس در نمایشگاه رسانه های ایران به پرسشهای خبرنگار روزنامه قدس پاسخ داد.

اسماعیلی: دغدغه های خبرنگاران در حوزه مالیات، بیمه و بازنشستگی حل می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در واکنش به رکوردشکنی دولت سیزدهم در قاچاق فیلم های سینمایی اظهار کرد: اگر این فیلم ها در اختیار سازمان سینمایی باشد رکورد شما را قبول دارم اما این فیلم ها که در اختیار سازمان سینمایی نبوده است! در واقع توزیع و پخش فیلم یک سیستم روشنی است که در اختیار تهیه کنندگان عزیز ماست. وقتی یک فیلم می خواهد به نمایش عمومی برسد با یک کدینگ کاملا روشنی به سینماها داده می شود و دیگر مانند فضای دستی چندسال پیش نیست.

وزیر ارشاد در ادامه تاکید کرد: ما چند ماه پیش در سازمان سینمایی یک سامانه جدیدی افتتاح کردیم که می توانیم فیلم ها را به صورت متمرکز و برخط برای همه سینماها به صورت همزمان نمایش دهیم و دیگر مثل سابق نیست که فیلم را روی سی دی و فلش به نمایش درآوریم.

اسماعیلی در ادامه در واکنش به اینکه این فیلم ها در نتیجه عدم اکران داخلی قاچاق و منتشر می شوند، تصریح کرد: ما وقتی کارمان را شروع کردیم بیش از ۱۵۰ فیلم در نوبت اکران بودند و به غیر از آن دو سال هم با شیوع کرونا روبرو بودیم. همانطور که می دانید ما امسال در جشنواره فقط ۱۱۵ فیلم ثبت نام کردیم و بعضی از فیلم ها به جشنواره نرسید. خب سوال اینجاست که ما برای چه سینماها را گسترش می دهیم؟ زمانی که ما کار را شروع کردیم ۵۷۰ سالن سینما داشتیم و انشالله تا نوروز ۹۰۰ سینما فعال خواهد بود. ما اینها را گسترش دادیم تا بتوانیم ذائقه فرهنگی و هنری ملت ایران را پاسخ بدهیم.

اسماعیلی در پاسخ به این که تکلیف فیلم هایی که پروانه نمایش ندارند چه می شود، متذکر شد: بالاخره شما می دانید همیشه تعامل و رفت و آمدها وجود دارد. یک وقتی دوستان ما مواردی را به فیلمسازان می گویند و برخی تمکین می کنند و عده ای هم تمکین نمی کنند. ما بنا را روی این گذاشتیم که جریان صنفی ضرر نکند و برای من هم هیچ فرقی ندارد. اما حمایت از معیشت اهالی هنر چیزی است که برایم مهم است و کرامت تک تک اینها برای من بسیار مهم است. در بحث های دیگر ممکن است گرایش های تحلیلی را دخالت بدهیم اما در بحث معیشت اینطور نیست.

اسماعیل با بیان اینکه ما به فیلم های پرفروش افخار می کنیم و خودشان هم افتخار می کنند، تصریح کرد: ما خوشحال می شویم و برایمان بهترین افتخار این است که همه اهالی صنف سینما کارهایش خوب ساخته شود و خوب هم پخش شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر امتناع تامین اجتماعی و اداره کار در پذیرش مصادیق حرفه خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان اور گفت: یک خبرخوب برای شما دارم. من و آقای مرتضوی توافق کردیم  تفاهم نامه کامل و جامعی  بین وزارت ارشاد و وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی برقرار خواهد شد. به آقایان مهدی پور، خزاعی و سالاری هم گفتیم که همه دغدغه های صنف خبرنگاران و هنرمندان در حوزه مالیات و مسائل مربوط به بیمه و بازنشستگی را جمع بندی کنند و در یک تفاهم نامه حل و فصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.