دمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به استحکامات دفاعی نظامیان اوکراینی در آودیوکا، تاکید کرد: عملیات آزادسازی آودیوکا، ماموریت دشواری بود که ارتش روسیه آن را با موفقیت به پایان رساند.

مدودف: آزادسازی آودیوکا ماموریت دشواری بود

به گزارش قدس آنلاین، مدودف استحکامات دفاعی که اوکراین در آودیوکا ایجاد کرده بود را بسیار مستحکم دانست و افزود: این مواضع دفاعی در طول ۲ سال ایجاد شده بود و اگر مستحکم نبود، نیروهای اوکراین نمی‌توانستند به مدت ۲ سال از سقوط این شهر جلوگیری کنند.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با تاکید بر اینکه تسخیر آودیوکا یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های روسیه در جنگ با اوکراین بوده است، یادآور شد: باید به صراحت بگویم که همه کسانی که در این عملیات شرکت کردند، قهرمان هستند.

مدودف با کنایه به این مساله که گناه شکست آودیوکا را به گردن الکساندر سیرسکی فرمانده کل ارتش اوکراین انداخته‌اند، خاطرنشان کرد: سیرسکی و امثال او در این میان نقشی نداشتند بلکه نیروهای مسلح دلاور ما بودند که در تصرف این شهر نقش اصلی را ایفا کردند.

گفتنی است؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا و تصرف آن بدست نیروهای نظامی کشورش، این اقدام را یک پیروزی بزرگ خواند.

پوتین پس از آنکه فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح اوکراین روز شنبه تائید کرد که نیروهایش پس از ماه‌ها نبرد شدید از شهر آودیوکا عقب نشینی کردند، تصرف این شهر را «یک پیروزی مهم» ارزیابی کرد.

هرچند وزارت دفاع روسیه در همین زمینه اعلام کرده است که واحدهای اوکراینی هنوز در کارخانه کُک این شهر مستقر هستند، اما پیشروی روسیه در جبهه شرقی و تصرف آودیوکا بزرگترین دستاورد مسکو در نوع خود از زمان تسلط بر شهر باخموت در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۲) سال گذشته بشمار می‌رود.

این امر به ویژه در آستانه ۲ سالگی آغاز این جنگ و در بحبوحه کمبود شدید مهمات اوکراین به دلیل توقف کمک‌های نظامی آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. ضمن آنکه نشانه‌ای آشکار از ورق خوردن شرایط به نفع روسیه پس از شکست ضدحملات اوکراین در تابستان گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.