در یکصدو چهلمین روز عملیات طوفان الاقصی شهر رفح در جنوب نوار غزه چندین بار هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه از شامگاه گذشته تاکنون بیش از ۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

صدوچهلمین روز «طوفان الاقصی»| انهدام دو دستگاه تانک رژیم صهیونیستی/ واکنش‌ها به طرح نتانیاهو برای بعد از جنگ غزه

در بمباران رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در مناطق مختلف در مرکز و جنوب نوار غزه از شامگاه گذشته تاکنون، بیش از ۶۰ نفر شهید شدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند که جنگنده های اسرائیلی در چند نوبت شهر رفح و منطقه نزدیک مرز با مصر را بمباران کرده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه بامداد امروز جمعه اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس در استان مرکزی این منطقه دست به جنایت هولناک زده و طی آن چهار باب خانه را بمباران کرده است که در اثر آن ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده اند.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز یک خودرو را در شهر جنین در کرانه باختری هدف قرار دادند که در اثر آن  دو نفر از جمله فرمانده گردان جنین شهید و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

مخاطبان گرامی مهمترین تحولات صدوچهلمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

۱۵:۰۰- واکنش‌ فلسطینی‌ها به طرح خیالی نتانیاهو برای دوره بعد از جنگ غزه

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به افشای سند نتانیاهو در مورد غزه آن را یک رویا و اهداف موهوم و خیالی دانست که با هدف سرگرم کردن اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به طرح موهوم نتانیاهو ، آن را در راستای به رسمیت شناختن رسمی اشغال مجدد نوار غزه و تحمیل کنترل امنیتی اسرائیل بر این منطقه دانست.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: طرح نتانیاهو طرحی برای طولانی کردن جنگ علیه ملت فلسطین و تلاش برای به دست آوردن زمان بیشتر برای اجرای آوارگی و طرح کوچ اجباری است.

جنبش فتح هم در این راستا اعلام کرد، طرح پیشنهادی نتانیاهو برای دوره بعد از جنگ در غزه که مبتنی بر توهمات حاکمیت و سیطره امنیتی است، را نمی‌پذیریم.

این جنبش تاکید کرد، تنها طرح و برنامه بعد از توقف جنگ در غزه، طرح تشکیل کشور فلسطین با تکیه بر قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی است.

۱۳:۵۰- شهادت ۱۹ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته در خان‌یونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته در بمباران و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خان‌یونس در جنوب نوار غزه، ۱۹ نفر به شهادت رسیدند.  

از سوی دیگر ، شهدای حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در اطرافل مدرسه عسقلان و منطقه البلد در خان یونس، به ۸ نفر افزایش یافت.

۱۳:۲۲- ایجاد محدودیت برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی

?خبرنگار الجزیره گزارش داد، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی حضور خود را در اطراف شهر قدیمی بیت المقدس تقویت کرده و محدودیت‌هایی را برای ورود جوانان به مسجدالاقصی اعمال کردند.

۱۳:۱۷- شهادت تصویربردار فلسطینی در بمباران دیرالبلح

?خبرنگار المیادین گزارش داد که در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز نوار غزه «محمد یاغی» عکاس خبری به همراه دختر و نیز همسرش به شهادت رسید.

?با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ تا این لحظه به ۱۳۲ نفر افزایش یافت.

۱۳:۰۶- انهدام دو دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی

?گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند که دو دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار دادند.

۱۲:۴۵- شهدای فلسطین از مرز ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر گذشت

?وزارت بهداشت فلسطین گزارش جدیدی از آمار شهدا و مجروحان رژیم صهیونیستی بعد از یکصد و چهل روز تجاوز به غزه ارائه کرد.

?بر اساس این گزارش، از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون، ۲۹ هزار و ۵۱۴ نفر شهید و ۶۹ هزار و ۶۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

۱۲:۴۱- حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه وابسته به آنروا در مرکز غزه

?منابع محلی فلسطینی از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه وابسته به آنروا در نزدیکی شهرداری «النصیرات» در مرکز نوار غزه خبر دادند. از خسارت‌های احتمالی این حمله گزارش بیشتری منتشر نشده است.

۱۲:۳۷- شهادت یکی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

?باشگاه اسرای فلسطینی از شهادت یکی از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

?با شهادت این اسیر فلسطینی، تعداد شهدای اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ۱۶ مهر تاکنون به ۱۰ نفر رسید.

۱۲:۳۵ - ۳۰  شهید طی حملات ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل به غزه

?خبرنگار الجزیره گزارش داد که طی حملات ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه از جمله حمله به میدان النابلسی ۳۰ نفر شهید شدند.

۱۲:۲۲- حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به مقر شورای منطقه‌ای اسرائیل در «کریا شمونه»

?مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مقر شورای منطقه‌ای کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

?در بیانیه حزب الله لبنان آمده است که با دو پهپاد تهاجمی مقر فرماندهی شورای منطقه ای در کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

۱۲:۱۵- مردم صعده خواستار تشدید حملات نظامی ارتش یمن علیه متجاوزان شدند

?شرکت کنندگان در راهپیمایی استان صعده یمن با شعار« راه ما با غزه است؛ پیش تا پیروزی» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، از گنجاندن نام آمریکا و انگلیس به عنوان دو کشور دشمن یمن استقبال می‌کنند.

 ?در این بیانیه بر ضرورت ادامه جهاد و بسیج نظامی و  بازگشایی گذرگاههای  زمینی برای مردم یمن به منظور حمایت از فلسطینیان و مبارزه با  دشمن صهیونیستی تاکید شده است.

?این بیانیه همچنین بر ادامه حملات نظامی به آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی تا زمان متوقف شدن تجاوزات و پایان دادن به محاصره غزه تاکید کرده و راه اندازی کمپین تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکتهای حامی آنها را خواستار شده است.

۱۲:۰۶- افشای طرح خیالپردازانه نتانیاهو برای مدیریت غزه بعد از جنگ

?رسانه‌های صهیونیستی سندی را افشا کرده‌اند که گفته می شود مربوط به برنامه‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بعد از جنگ غزه است.

?رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر این رژیم ، سندی را  در ارتباط با  روز بعد از جنگ غزه برای بحث و گفتگو  و اظهار نظر درباره آن ، به کابینه امنیتی این رژیم ارائه کرده است.

?این منابع تصریح کردند ، بر اساس سند نتانیاهو ، کنترل امنیتی نوار غزه بدون هیچ محدودیتی در دست اسرائیل خواهد بود و تمامی نوار غزه به جز نیروهای پلیس باید خلع سلاح شود.

? طبق این سند، رژیم صهیونیستی با همکاری مصر کنترل کامل محور فیلادلفیا (صلاح الدین) را در دست خواهد گرفت.

?در این سند همچنین بر انحلال آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و جایگزینی آن با نهادهای دیگر تاکید شده است.

۱۱:۵۱- حزب الله لبنان از شهادت یک نفر از رزمندگان این جنبش و دو امدادرسان خبر داد

?مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه ای از شهادت «محمد حسن طّراف» از رزمندگان این جنبش در درگیری با اشغالگران صهیونیست در جنوب لبنان خبر داد و از وی با عنوان «شهدای راه قدس» یاد کرد.

?حزب الله لبنان همچنین از شهادت دو امدادگر به نام‌های محمد یعقوب اسماعیل معروف به "أبو یعقوب" و حسین محمد خلیل ملقب به "حسین" در جنوب لبنان خبر داد.

۱۱:۲۳- معاریو: حزب نتانیاهو اکثریت کرسی‌ها را در انتخابات آتی از دست خواهد داد/ گانتس بخت اول نخست وزیری

?بر اساس نتایج نظرسنجی جدید روزنامه اسرائیلی معاریو، ۴۸ درصد از اسرائیلی‌ها «بنی‌گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی را مناسب ترین فرد برای نخست وزیری می دانند در حالی که ۳۲ درصد نتانیاهو را مناسب این پُست می دانند.

?بر اساس نتایج این نظر سنجی، در صورت برگزاری انتخابات، احزاب ائتلاف حاکم اکثریت پارلمانی خود را از دست خواهند داد.

?نتایج نظرسنجی معاریو حاکی است که احزاب ائتلاف حاکم ۴۴ کرسی و احزاب مخالف ۷۱ کرسی در صورت برگزاری انتخابات به دست خواهند آورد.

۱۱:۱۹- شلیک موشک به «کریات شمونه» در فلسطین اشغالی

?رسانه‌های صهیونیستی از شلیک موشک از خاک لبنان به کریات شمونه خبر دادند.

۱۱:۱۴- راهپیمایی هفتگی مردم صعده یمن در همبستگی با ملت فلسطین

?راهپیمایی مردم صعده یمن این هفته با شعار" راه ما با غزه است. پیش تا پیروزی" آغاز شد.

۱۱:۰۷- سامانه هشدار در شمال فلسطین اشغالی فعال شد

?منابع خبری گزارش دادند که صدای آژیر خطر در شهرک‌های کریات شمونه و چندین شهرک صهیونیست نشین در جلیل الاعلی در شمال فلسطین اشغالی شنیده شده است.

?گزارش های اولیه حاکی از نفوذ یک فروند پهپاد بر فراز این مناطق است.

۱۰:۳۱- رژیم صهیونیستی در صدد ساخت ۳هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری

?روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که این رژیم در حال اجرای طرح جدیدی برای ساخت حدود ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری است.

۱۰:۲۶- حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی به خان‌یونس

?خبرنگار الجزیره قطر گزارش داد که بالگردهای رژیم صهیونیستی مناطق غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

۱۰:۱۶-واکنش حماس به تداوم حملات رژیم صهونیستی به منازل مسکونی در غزه

?جنبش حماس تداوم بمباران رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در غزه را در راستای اصرار این رژیم بر نسل کشی و پاکسازی نژادی ملت فلسطین دانست.

?حماس تاکید کرد که ادامه این جنایات در واقع پاسخی عملی به تصمیمات اتخاذ شده علیه این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه است.

?این جنبش همچنین نهادهای حقوقی در سراسر جهان را به مستندسازی این جنایات برای محاکمه سران نازی و جنایتکار رژیم صهیونیستی فراخواند.

۰۹:۴۲- بیش از ۶۰ شهید در بمباران مناطق مختلف غزه

در بمباران رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در مناطق مختلف در مرکز و جنوب نوار غزه از شامگاه گذشته تاکنون، بیش از ۶۰ نفر شهید شدند.

۰۴:۲۸- شهادت ۶ نفر در بمباران جنوب غزه

الجزیره گزارش داد که بمباران خانه‌ای در شرق رفح منجر به شهادت شش نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شده است.

۰۳:۴۰- پایان سفر هیئت حماس به مصر

جنبش حماس اعلام کرد که سفر چند روزه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه او به مصر به پایان رسید.

بر اساس بیانیه حماس در این سفر هیئت حماس با رئیس اطلاعات مصر و معاونین او دیدار و در مورد اوضاع نوار غزه و توقف حملات و بازگشت آوارگان رایزنی شده است.

طرفین همچنین ‍پرونده تبادل اسرا و طرح صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی برای ایجاد ممانعت برای فلسطینیان در ایام ماه مبارک رمضان را بررسی کرده‌اند.

۰۳:۲۶- بمباران رفح

رسانه های فلسطینی گزارش می‌دهند که جنگنده های رژیم اسراییل در چند نوبت شهر رفح و منطقه نزدیک مرز با مصر را بمباران کرده‌اند.

۰۳:۱۶- شهادت دومین فلسطینی در حمله صهیونیست ها به جنین

رسانه های فلسطینی از شهادت سعید جرادات در اثر جراحات وارده ناشی از حمله پهپادی رژیم اسراییل به خودروی آن‌ها در اردوگاه جنین خبر دادند.

۰۲:۳۴- شهادت فرمانده گردان جنین در حمله صهیونیستها

گردان جنین زیر شاخه سریا القدس اعلام کرد که یاسر مصطفی حنون که در حمله پهپادی رژیم اسراپیل به خودرویی در اردوگاه جنین به شهادت رسیده است از فرماندهان این گردان است.

۰۱:۳۷- حمله موشکی حزب الله به پادگان ارتش صهیونیستی

حزب الله اعلام کرد که پادگان گولان را در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدایت شونده هدف قرار داده است.

۰۱:۲۰- شلیک راکت به جولان اشغالی سوریه

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش می‌دهند که جولان اشغالی سوریه هدف چند راکت قرار گرفته است.

۰۱:۰۲- یک شهید و ۱۵ زخمی در حمله پهپادی به جنین

منابع محلی اعلام کردند که پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی یک خودرو را در شهر جنین در کرانه باختری هدف قرار دادند که در اثر آن  یک نفر شهید و ۱۵ نفر زخمی شدند.

۰۰:۳۵- شهادت ۴۰ فلسطینی در بمباران مرکز غزه


دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه بامداد امروز جمعه اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس در استان مرکزی این منطقه دست به جنایت هولناک زده و طی آن چهار باب خانه را بمباران کرده است که در اثر آن تا این لحظه ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده اند.

۰۰:۰۸- حمله هوایی رژیم اسرائیل به جنین

منابع رسانه‌ای فلسطینی از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری خبر می دهند.

این خبر بروز رسانی ‌می‌شود ...

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.