۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 967462

مردم مغرب با برگزاری ۱۱۰ تظاهرات و تجمع اعتراض آمیز در ۵۰ شهر این کشور به حمایت ساکنان نوار غزه برخاستند.

تظاهرات حمایت از غزه در ۵۰ شهر مغرب

به گزارش قدس آنلاین، تشکل غیردولتی «هیئت مغرب برای یاری امت» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان مغربی روز جمعه با برپایی ۱۱۰ تظاهرات ضد صهیونیستی در ۵۰ شهر از ساکنان نوار غزه حمایت کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در محکومیت نسل کشی و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی سردادند و محاصره نوار غزه ، گرسنه نگهداشتن ساکنان آن و تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان را محکوم کردند.

 در این بیانیه آمده‌است: شهروندان مغربی با محکوم کردن حملات ارتش صهیونیستی به آوارگان در نوار غزه از دولت رباط خواستند به روند عادی سازی روابط خود با تل‌آویو پایان دهد.

مغرب و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ توافقنامه عادی سازی روابط امضاء کردند که این توافقنامه با مخالفت گسترده مردم و احزاب سیاسی مغرب  روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرات دیروز مردم مغرب در شهرهای مختلف این کشور از جمله تطوان، طنجه  و مکناس ( شمال ) اکادیر ( جنوب )  تارودانت ( مرکز ) و جده ( شرق ) برگزار شد و شرکت کنندگان در آن بر حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

مردم مغرب طی چند ماه گذشته در حمایت از ساکنان نوار غزه هر هفته تظاهرات برپا می‌کنند و خواستار توقف هرچه سریع تر حملات نظامیان صهیونیستی به غزه و پایان دادن به روند عادی سازی روابط با تل آویو می‌شوند.

در جریان حمله ارتش صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون،  ۲۹ هزار و ۶۰۶ نفر شهید و  ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر هم مجروح شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.