تنور انتخابات در استان گلستان با حضور و رقابت داوطلبانی از هر گرایش سیاسی داغ است.

تنور داغ رقابت با جنب و جوش انتخاباتی در گلستان

به گزارش قدس آنلاین،  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار می‌شود که امسال استان گلستان شاهد حضور کاندیداهای جدیدی از جناح‌های مختلف چون اصول گرا، میانه رو و اصلاح طلب است و این مساله باعث شده دست مردم در انتخاب نامزد انتخاباتی مورد علاقه شأن بازتر شود.

مسؤولان بالادستی نیز امسال برای افزایش شور انتخاباتی بین مردم با تأیید تعداد بیشتری از ثبت نام کنندگان این فضا را برای مردم بازتر کرده‌اند تا آنها بنا بر سلایق خود در شب‌های تبلیغات نامزدها انتخاب اصلح‌تری داشته باشند.

در این بین نیز نامزدهای انتخاباتی این دوره در شهرهای استان با ارائه عملکرد، بیان نظرات و دیدگاه‌ها و ارائه برنامه‌های در دست اقدام خود بعد از ورود به مجلس مردم را در انتخاب گزینه مورد نظر هدایت می‌کنند.

آنچه در عرصه انتخابات بسیار با اهمیت است رخ ندادن تخلفات از سوی نامزدهای انتخاباتی و البته مسؤولان است که میزان اعتماد عمومی را نسبت به سلامت انتخابات افزایش می‌دهد.

برخورد قاطع استاندار، فرمانداران و رئیس ستاد انتخابات استان از مهم‌ترین اقداماتی است که باید با جدیت از سوی آنان نظارت و برخورد قاطع صورت گیرد.

تنور داغ رقابت با جنب و جوش انتخاباتی در گلستان

این مساله تا جایی از اهمیت بالایی برخوردار است که چند روز پیش فرماندار گنبد کاووس بدون درنگ معاون خود را به دلیل حمایت از یکی از نامزد انتخاباتی این شهرستان برکنار کرد.

با توجه به اینکه گلستان استان رنگین کمان اقوام نام گرفته شدت رقابت در این استان بیش از سایر استان‌ها دیده می‌شود.

به گفته استاندار گلستان تعداد ۳۱۶ نامزد انتخاباتی اعم از زن و مرد از اقوام و مذاهب مختلف در استان رقابت می‌کنند که این مساله نشان دهنده همزیستی مسالمت آمیز اقوام در این استان است.

حضور ۳۱۶ نامزد انتخاباتی در شهرهای گلستان

علی محمد زنگانه در این رابطه اظهار کرد: خوشبختانه فضای انتخاباتی استان کاملاً رقابتی است و امیدواریم با مشارکت پرشور مردم، شاهد حماسه دیگر در استان باشیم.

وی افزود: ضروری است در روز انتخابات از ابتدای زمان رأی گیری تمامی شعب آمادگی اخذ رأی شهروندان را داشته باشند که در این خصوص تمهیدات لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هرگونه جانبداری از سوی مسؤولان و یا ناظران انتخابات از نامزدها ممنوع است، گفت: این مساله تا جایی برای ما مهم است که حتی با ورود غیر مستقیم این افراد به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی، برخورد قاطع قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

زنگانه اظهار کرد: دست اندرکاران برگزاری انتخابات موظفند هرگونه امکان سو استفاده را رفع و شبهات موجود را مرتفع سازند.

تنور داغ رقابت با جنب و جوش انتخاباتی در گلستان

وی افزود: تخلفات در حوزه تبلیغات انتخاباتی به صورت ویژه رصد می‌شود تا بتوانیم با رعایت عدالت و انصاف امکان انتخاب صحیح و شایسته را به مردم شریف استان بدهیم.

وی یادآور شد: مجریان و ناظران انتخابات موظف به برگزاری انتخابات با معیارهای عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت هستند و انتخاب اصلح وظیفه مردم است و به هیچ عنوان مجریان و ناظران حق دخالت در این موضوع را ندارند.

رشد ۸ درصدی صندوق‌های رأی در گلستان

در همین رابطه رئیس ستاد انتخابات استان گلستان عنوان کرد: در دوازدهمین دوره از انتخابات ۲۳۵ نامزد مشارکت داشتند که در این دوره به ۳۰۶ نامزد ارتقا یافته‌اند.

سید علی مهاجر گفت: از تعداد ۳۱۶ نامزد تأیید شده ۲۸۲ نفر مرد و ۳۴ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه ۶۸ نفر از نامزدهای این دوره از انتخابات اهل تسنن هستند، افزود: تعداد ۲۴۸ نامزد شیعه در این دوره حضور دارند.

تنور داغ رقابت با جنب و جوش انتخاباتی در گلستان

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر واجد شرایط برای رأی دادن هستند که از این تعداد ۷۱۷ هزار و ۷۷۶ نفر مرد و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر زن هستند.

وی یادآور شد: در روز ۱۱ اسفند هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در استان فعال خواهد بود که نسبت به دوره قبل هشت درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات ۷۹ هزار و ۳۹۵ گلستانی برای نخستین بار رأی خود را به صندوق می‌اندازند.

۹۸ کاندید در گرگان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند

فرماندار گرگان از فعالیت ۲۶۳ شعبه اخذ رأی در گرگان برای برگزاری دوازدهمین دوره از انتخابات خبر داد و اظهار کرد: در این دوره از انتخابات ۴۰ شعبه اخذ رأی نسبت به دوره قبلی افزایش داشته است که ۵۰ صندوق مربوط به بخش بهاران است.

اسماعیل نادری گفت: برای اینکه کاندیداها بتوانند بهتر برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند ۱۱۲ سالن ورزشی، سالن اجتماعات و شش منطقه پر تردد در اختیار نامزدهای انتخاباتی گرگان و آق‌قلا قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۸ نفر پس از فرازونشیب‌های زیاد به مرحله نهایی رسیدند که تنوع قومیتی و مذهبی در آنها دیده می‌شود.

تنور داغ رقابت با جنب و جوش انتخاباتی در گلستان

فرماندار گرگان از وجود ۲۶۳ صندوق اخذ رأی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در این شهرستان خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات ۸۵۰ عوامل اجرایی در گرگان فعالیت خواهند داشت.

نادری یادآور شد: دوازدهمین انتخابات سال جاری در گرگان به صورت نیمه‌الکترونیک برگزار می‌شود.

برخلاف آنچه که رسانه‌های معاند در خصوص عدم استقبال مردم از انتخابات عنوان می‌کنند تا فضای انتخاباتی کشور را سرد نشان دهند در تمامی شهرهای استان از جمله مرکز گلستان شاهد شلوغی ستادهای انتخاباتی هستیم که این مسئله نشان دهنده توجه مردم به انتخاب نامزد اصلح مورد علاقه شأن است.

در این دوره استان گلستان در ۶ حوزه انتخابیه هفت نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی و دو نماینده را راهی مجلس خبرگان رهبری خواهد کرد.

تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۲ بامداد چهارشنبه آغاز شد و تا هشت صبح پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.