علی سلاجقه اظهار داشت به نفر دوم هیئت حاکمه طالبان که به ایران آمده بود اعلام شد که حقابه محیط زیست هیرمند باید از توافق ایران و افغانستان جدا شود منتظر هستیم کارگروه آنها به ایران بیایند و موضوع را بررسی کنند.

حق آبه محیط زیست هیرمند باید از توافق ایران و افغانستان جدا شود

قدس آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در خصوص حق آبه رود هیرمند با بیان اینکه هنوز اتفاقی خاصی در این موضوع نیفتاده است، گفت: مرتب جلسات پیگیری و تماس توسط وزرات نیرو برگزار می‌شود اما طرف مقابل اقدامی صورت نداده است.

وی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: ما معتقدیم حقابه محیط زیست را باید جدا کرد و به نفر دوم طالبان که به تهران آمده بود هم اعلام شده است که حقابه محیط زیست باید از توافق ایران و افغانستان جدا شود منتظر هستیم کارگروه آنها به ایران بیایند و موضوع را بررسی کنند.

سلاجقه درباره وضعیت دریاچه ارومیه پس از بارشهای اخیر و اینکه به سطح پایداری رسیده یا نه اظهار داشت:  هفته قبل از روند احیای دریاچه ارومیه بازدید کردم. قبل از بارش های اخیر تالاب های ۱۱ گانه اقماری دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی داشت و از لحاظ حیات وحش وضعیت‌مناسب بود. با بارش های اخیر نیز تراز دریاچه ارومیه به ۱.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است و آب از دو سد شهید کاظمی و سد بوکان رها سازی شده است. وزارت نیرو پای کار است و حقابه را رعایت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.