برف و سرما هم نتوانست حریف عزم مردم مشهد و زائران حرم مطهر رضوی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شود.

مشارکت پرشور زائران و مجاوران در شعب اخذ رأی حرم رضوی

به گزارش قدس خراسان، چهار ساعتی از آغاز رسمی اخذ رأی در کشور گذشته است که وارد حرم امام مهربانی‌ها می‌شوم تا به ۱۳ شعبه مستقر در حرم رضوی سری بزنم.

پنج شعبه‌ در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا شده‌اند، همه شعب مملو از جمعیت است و با وجود سرمای هوا صف انتخابات برپا شده است. 

پیر و جوان و رأی اولی‌ها با شور و شوق پای صندوق انتخابات آمده‌اند.

کودکان نیز همراه پدر و مادر خود آمده‌اند تا مردم‌سالاری دینی را مشق کنند و رأی پدر و مادر خود را به صندوق بیاندازند تا سهمی در این جشن حضور ملی داشته باشند.
به شعب اخذ رأی در صحن قدس سری می‌زنم و با خانم زائری که از محل اخذ رأی با دختران خردسالش بیرون آمده گفت‌وگو می‌کنم، این زائر که مشهدی نیست، می‌گوید: باید به حرف رهبرمان لبیک می‌گفتیم. برای همین در انتخابات شرکت کردم.

او در پاسخ به این سؤال که شناختی هم از کاندیداهای مشهد دارید؟ می‌گوید: اقواممان مشهدی هستند و با توجه به شناختی که آن‌ها داشتند، رأی دادم.

زائر جوان دیگری درباره هدفش از شرکت در انتخابات می‌گوید: برای حفظ امنیت ملی کشور و نشان دادن وحدت ملی به دشمنان این کشور در انتخابات شرکت کردم.

او می‌افزاید: کمترین کاری که با شرکت در انتخابات انجام می‌دهیم، این است که بگوییم در تصمیمات کشورمان دخیل هستیم و می‌توانیم با مشارکتمان جلوی ورود افراد بی‌صلاحیت را به مجلس بگیریم.

مشارکت در انتخابات برای ایجاد ایران قوی 

به اقامه نماز جمعه نزدیک می‌شویم و بعد از اقامه پرشور نماز جمعه در حرم مطهر رضوی به دیگر شعب اخذ رأی سر می‌زنم، شور و شوق مشارکت در انتخابات را این بار در صف‌های طولانی در ورودی صحن حضرت زهرا(س) در بست نواب صفوی می‌توان مشاهده کرد، با یکی از آقایان زائر حاضر در این شعبه نیز گفت‌وگویی می‌کنم، او می‌گوید: مشارکت بالای مردم باعث قوی‌ شدن نظام از نظر سیاسی و اقتصادی در سطح منطقه و جهان می‌شود.

این زائر اضافه می‌کند: کارکرد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باعث قوی‌تر شدن سیستم داخلی و سبب پیشرفت و آبادانی بیشتر کشور می‌شود.

در ادامه یکی دیگر از مجاوران حرم امام مهربانی‌ها درباره حضورش در انتخابات می‌گوید: با توجه به حساسیت خاصی که در این برهه زمان وجود دارد و با توجه به فرمایش رهبری باید همه در انتخابات شرکت کنیم و نماینده اصلح را انتخاب کنیم.

حضور پرشور رأی اولی‌ها در انتخابات 

در سایر شعب اخذ رأی مستقر در حرم مطهر رضوی نیز شور و شوق رأی اولی‌ها در کنار بزرگ‌ترها وحدتی زیبا را به تصویر کشیده است، در شعبه رواق کودک با گروهی از دختران مشهدی که همه رأی اولی هستند مواجه می‌شوم، یکی از این دختران مشهدی که شرکت در انتخابات را از بزرگترین تصمیمات زندگی خود بیان می‌کند، می‌گوید: مهمترین هدفم از شرکت در انتخابات این است که خودم برای آینده تصمیم بگیرم و به امر رهبری لبیک بگویم.

حضور پرشور زائران رضوی در شعب انتخابات حرم 

در صحن انقلاب نیز شعبه‌ای برپا شده که با توجه به سرمای هوای و رفاه حال زائران و مجاوران در داخل مدرسه میرزاجعفر صفوف انتخابات تشکیل شده است، یکی از زائران رأی اولی‌ که از سلماس آذربایجان غربی به مشهد آمده درباره حضورش در انتخابات می‌گوید: خوشحالم که می‌توانم سهمی در تصمیمات کشورم داشته باشم.

او در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه مشهدی نیستید درباره کسانی که می‌خواهید رأی بدهید تحقیق کرده‌اید، می‌گوید: بله تحقیق کرده‌ام و به خاطر اینکه از حقم استفاده کنم آمده‌ام که رأی بدهم.

یکی از مجاوران نیز درباره دلیل حضور خود در انتخابات می‌گوید: برای جوانان و وطن رأی می‌دهم تا کسانی که به مجلس می‌روند به فکر جوانان و کارگران باشند.

پیام وحدت با شرکت در انتخابات 

به شعبه اخذ رأی در کنار باغ رضوان می‌روم و با یک خانواده روبرو می‌شوم که رأی اولی هم دارند، پدر این خانواده درباره هدف از حضور در انتخابات می‌گوید: با توجه به هجمه‌های زیادی که در ابعاد مختلف به کشورمان وارد می‌شود که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد، چاره‌ای جز این نداریم که متحد باشیم و هوای یکدیگر را فارغ از سبک و سیاق سیاسی که داریم، داشته باشیم.

او اضافه می‌کند: ما به این وحدت نیاز داریم و یقین دارم که انگیزه اولیه کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند نیز همین است.

برای آینده فرزندانم در انتخابات شرکت می‌کنم

در پایان به شعبه رواق کتاب در صحن پیامبر اعظم(ص) سر می‌زنم، در این شعبه نیز خلوتی معنایی ندارد و همچنان صف‌های انتخاباتی برپاست، خانمی شمالی که چند سالی مجاور حرم رضوی شده است، درباره شرکت در انتخابات می‌گوید: با افتخار در انتخابات شرکت می‌کنم تا مشتی بر دهان دشمنی که مردم را در کرمان به خاک و خون کشیده است، بزنم.

او اضافه می‌کند: برای آینده فرزندانم در انتخابات شرکت می‌کنم، چرا که انتخاب ما در تصمیمات آینده تأثیرگذار است.

در کنار حضور پرشمار مشهدی‌ها حضور زائرانی که با تحقیق از دوستان و آشنایان مشهدی خود در انتخابات شرکت کرده‌اند نیز به چشم می‌آید، زائرانی که می‌خواهند به زعم خود در این جشن حضور مردمی شرکت کرده و از سهم خود در این مشارکت عمومی برای انتخاب نمایندگان استفاده کنند.

گزارش از: فریده خسروی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.