آلمان ظاهرا به صورت تصادفی به دلیل استفاده از یک فناوری ویدئویی تلفنی معمولی، اسرار نظامی انگلیس را به روسیه لو داده است.

آلمان، اسرار نظامی انگلیس را به روسیه لو داد

به گزارش دس آنلاین، فرمانده نیروی هوایی آلمان در این تماس با افسران و یکی از ژنرال‌ها درباره چگونه ارسال موشک‌های «استورم شدو» توسط مقام‌های فرانسوی و انگلیسی به سربازان اوکراینی صحبت کردند و این اسرار نظامی به روس‌ها لو رفته است.

 به نوشته روزنامه تلگراف، فرمانده نیروی هوایی آلمان همچنین گفته که سربازان انگلیسی در اوکراین هستند؛ جزئیاتی بسیار حساس که باعث اختلاف و درگیری در میان متحدان ناتو شده است.

متن این تماس‌ها توسط مدیر تلویزیون دولتی روسیه منتشر شد. کرملین گفته که حضور سربازان ناتو در اوکراین یک اقدام تحریک آمیز جدی به شمار می‌رود.

در این تماس، «اینگو گرهاترز»، فرمانده نیروی هوایی آلمان درباره احتمال تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین هم بحث می‌کند.

در بخشی از این مکالمه او می‌گوید: اگر از ما درباره روش‌های ارسال پرسیده شود، می‌دانم که انگلیس چطور این کار را انجام می‌دهد. آنها همیشه این موشک‌های استورم شدو را با خودروهای زرهی Ridgeback حمل می‌کنند. آنها چند نفری را در اوکراین دارند.

او همچنین فاش کرده که فرانسه هم نسخه‌ای دیگر از این موشک‌ها را به اوکراین و با استفاده از خودروی Audi Q۷ تحویل می‌دهد.

شخص دیگری که در مکالمه شرکت داشته ژنرال «فرانک گرافه» است که درباره آموزش سربازان اوکراینی در خاک آلمان صحبت می‌کند.

در این تماس، افسران همچنین در مورد اینکه آیا موشک‌های کروز تاروس احتمالا می‌توانند به پل کرچ بین سرزمین اصلی روسیه و شبه جزیره کریمه حمله کنند، بحث کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.