اهدای خون یکی از اعمال نوعدوستانه است که این روزها اگر گردشگرانی که به اصفهان سفر می‌کنند در آن سهیم باشند، می‌توانند از یک شب اقامت رایگان در هتل‌های این استان بهره‌مند شوند.

 یک شب هتلِ رایگان در ازای اهدای خون گردشگران

به گزارش قدس آنلاین،  ۲ روز پیش اداره کل انتقال خون اصفهان از کاهش ذخایر خونی استان و نیاز مُبرم به همه گروه‌های خونی بویژه اوُ(O) و ب(B) منفی خبر داد و پیرو آن، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی در این زمینه و دعوت از مردم برای اهدای خون صورت گرفت.

کیان دهراب‌پور مدیرکل انتقال خون اصفهان با تاکید بر ضرورت تامین این گروه‌های خونی برای خدمات رسانی به بیماران بویژه تالاسمی و هموفیلی از مردم دعوت کرد تا در این روزهای سرد زمستانی مانند سایر ایام سال با حضور خود در یکی از مراکز اهدای خون، یاری‌رسان بیماران باشند.

اهمیت مشارکت در این اقدام خداپسندانه، سایر بخش‌های جامعه را نیز بر آن داشت تا نقش و سهمی در آن داشته باشند؛ بدین ترتیب در یک تعامل بین بخشی، اداره کل میراث فرهنگی اصفهان از اختصاص یک شب اقامت رایگان به گردشگران اهداکننده خون در این استان خبر داد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان، با توجه به کمبود ذخایر خونی استان، گردشگرانی که در سفر به منطقه و با مراجعه به مراکز اهدای خون در این امر انسان‌دوستانه مشارکت کنند با یک شب اقامت رایگان در هتل‌ها و مراکز اقامتی، مهمان مردم این خطه خواهند بود.

حمیدرضا محققیان با بیان اینکه این کار به همت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی و جامعه هتل‌داران اصفهان انجام می‌شود، افزود: گردشگرانی که اهدای خون کردند می‌توانند در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۸ اسفند جاری (سه‌شنبه تا پایان روز جمعه) در هتل‌ها و مراکز اقامتی اصفهان، یک شب بصورت رایگان اقامت داشته باشند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد مُشوق برای اهدای خون و تامین ذخایر خونی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: گردشگران می‌توانند با شماره تلفن ۰۳۱۳۲۲۲۶۳۶۴ تماس بگیرند و بعد از اهدای خون از یک شب اقامت رایگان در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اصفهان بهره‌مند شوند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان نیز با قدردانی از این اقدام مشترک اداره کل میراث فرهنگی و جامعه هتل‌داران استان، تصریح کرد: با توجه به استانداردهای سازمان انتقال خون فقط «گردشگران ایرانی» امکان اهدای خون دارند.

دهراب‌پور افزود: مراکز اهدای خون از سه‌شنبه تا پنجشنبه پذیرای هموطنان اهداکننده در ۱۱ مرکز استان خواهند بود.

تعامل بُرد - بُرد در اجرای مسوولیت اجتماعی

رییس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان اصفهان نیز با تاکید بر اینکه این طرح بمنظور انجام تکلیف و مسوولیت اجتماعی اجرا می شود، گفت: جامعه هتل‌داران اصفهان از این موضوع استقبال کردند و در صورتیکه گردشگران اهدا کننده خون به ما معرفی شوند، یک شب اقامت رایگان برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

کریم بیگی  افزود: این کار دارای چند بُعد از جمله مهمان‌نوازی مردم اصفهان، احساس رضایت مهمانان، مشارکت در اقدام نوعدوستانه و رفع کمبود ذخایر خونی است.

وی با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی در چارچوب مسوولیت اجتماعی در واقع «تعامل بُرد- بُرد» بین بخش های مختلف جامعه است، اظهار کرد: جامعه هتل‌داران اصفهان آماده همکاری با بخش های مختلف و دولت در چنین مواردی است.
بیگی به سفر تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی چینی در ۲ هفته گذشته به اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه هتل‌داران اصفهان در یک همکاری و تعامل مشترک، مساله اقامت و پذیرایی از این مهمانان را بر عهده گرفت زیرا نتایج این کار به نفع همه بخش های گردشگری است.

وی با بیان اینکه هدف از سفر گروه چینی، معرفی هرچه بیشتر اصفهان و ایران در سطح جهان و جذب گردشگران خارجی است، افزود: زمانی که صنعت گردشگری رونق بگیرد سایر بخش‌ها مانند رستوران‌داری، حمل و نقل و صنایع دستی نیز از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

۱۱ نفر از جوانان فعال در شبکه‌های اجتماعی شرق آسیا بویژه چین اسفند امسال در قالب طرحی با عنوان «ایران سلام» به استان اصفهان سفر کردند.

پیگیری‌ها نشان داد که شماره تلفن اعلام شده برای گردشگرانی که قصد اهدای خون در اصفهان دارند در ساعت اداری پاسخگوی آنهاست و امروز نیز چند گردشگر در این زمینه اقدام کردند.

 هر واحد خون‌ می‌تواند جان حداقل سه نفر را از مرگ نجات دهد.

یکهزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یکهزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان اصفهان بصورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

۱۱ مرکز اهدای خون در استان اصفهان فعالیت می‌کند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

این مراکز شامل خواجو و شهید حُججی در کلانشهر اصفهان و همچنین در شهرهای شاهین شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین، شهرضا و زرین شهر است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

حدود ۲۲۰ هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه سنتی عضو جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان اصفهان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.