معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پرونده اموال شاه و وابستگان وی از سالهای قبل در "دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا" مطرح است اما باید در داخل کشور در این زمینه از سوی قوه قضاییه آرائی در این خصوص صادر می‌شد لذا نیازمند اقدام این قوه هستیم.

پیگیری پرونده اموال شاه نیازمند اقدام قوه قضائیه است

به گزارش قدس خراسان، محمد دهقان اظهار کرد: قوه قضائیه باید در خصوص اموال یاد شده آرائی صادر کند که ما به اسناد آن آرا، برای شناسایی این اموال در داخل ایالات متحده آمریکا تقاضای حقوقی داشته باشیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پیش از این باید این آرا صادر می‌شد، اما نمی‌دانیم به چه دلیلی قوه قضائیه تاکنون آرائی صادر نکرده لذا در این دولت علاوه بر قوه قضائیه، از وزارت اطلاعات و مراجع دیگر پیگیری کردیم.

وی بیان کرد: همچنین جلساتی با دستگاه‌های امنیتی و مالی کشور مانند بانک مرکزی برگزار شد تا اطلاعاتی به ما بدهند تا بتوانیم در قوه قضائیه به نتیجه‌ای برسیم تا تکلیف این پرونده مفتوح در دیوان داوری ایران و آمریکا معلوم شود.

دهقان ادامه داد: نیازمند این هستیم که اسناد خود را تحویل دهیم تا آن‌ها در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا بتوانند رای صادر کنند اما همچنان منتظر اقدام قوه قضائیه هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.