رئیس پلیس فتا کشور درباره تبلیغات فروش مدرک تحصیلی دانشگاهی در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید که بیش از ۹۸ درصد این موارد کلاهبرداری است.

"فروش مدرک تحصیلی با استعلام" ترفند کلاهبرداران تلگرامی!

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا در خصوص تبلیغات فروش مدارک تحصیلی دانشگاهی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: بیشترین مبنای انتشار تبلیغاتی با عنوان فروش مدارک تحصیلی دانشگاهی و مواردی از این قبیل بحث‌های کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا با بیان این مطلب که طبیعی است که مدارک رسمی لیسانس و غیره در مراجع خاص قابلیت استعلام داشته و افراد باید مقاطع دانشگاهی را بگذرانند تصریح کرد: وقتی این چنین مواردی تبلیغ می‌شود مسلم است که موضوع کلاهبرداری است که پلیس فتا هم بعد از بررسی و رصد فضای مجازی این موضوعات را بر اساس حوزه تخصصی به پلیس مربوطه ارجاع داده که پلیس آگاهی نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

 سردار مجید با بیان این مطلب که در حال حاضر موضوعی که قابلیت تأمل دارد تبلیغات این موارد در پلتفرم‌های خارجی است، تصریح کرد: ما شاهد این گونه تبلیغات به صورت اندک و معدود در پلتفرم‌های داخلی بوده و مواردی که بیشتر مشاهده می‌شود در پلتفرم‌های خارجی و عمدتاً در تلگرام است.

وی با بیان این که این موضوعات مورد رصد پلیس قرار می‌گیرد خطاب به هموطنان و کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: افراد دقت داشته باشید که بیش از ۹۸ درصد این موارد و تبلیغات جنبه کلاهبرداری دارد؛ به خصوص آن هایی که در پلتفرم‌های خارجی مورد تبلیغ قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.