مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ساعت کاری موزه‌ها و مجموعه های فرهنگی استان در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان از ۹ صبح تا ۲۱ است و این مراکز در ایام سالگرد ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) تعطیل است.

ساعت کاری موزه‌های خراسان رضوی در نوروز اعلام شد

به گزارش قدس خراسان، سید جواد موسوی اظهار کرد: تمامی تاسیسات گردشگری در راستای فرهنگ سازی و به مناسبت ثبت جهانی افطار، در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، افطاری ساده به مسافران و زائران ارائه می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه کرد: آذرماه امسال پرونده "افطار و سنت‌های فرهنگی اجتماعی آن" به‌ عنوان بیست و سومین عنصر میراث‌ فرهنگی ناملموس ایران در پرونده‌ای مشترک به نام "ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ازبکستان" در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو ثبت جهانی شد.

وی با اشاره به این که ایام اوج سفر فرصتی برای معرفی و فروش اقلام و محصولات صنایع دستی است گفت: ۴۸ بازارچه صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به‌ منظور ترویج، معرفی و توسعه صنایع‌دستی با مشارکت صنعتگران این حوزه در استان بر پا می‌شود.

موسوی افزود: این بازارچه‌های صنایع دستی به‌ منظور ترویج، معرفی و توسعه صنایع‌دستی با مشارکت صنعتگران این حوزه در مشهد و شهرستانهای دیگر بر پا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: هنرمندان ۹۴ رشته صنایع‌ دستی در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند که هشت رشته صنایع‌ دستی در ارتباط مستقیم با زیارت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.