با ادامه جنگ روسیه در اوکراین، اکنون کیف به دنبال کمک‌های مالی بیشتر است.

اوکراین دست خود را پیش ژاپن و کانادا دراز کرد

به گزارش قدس آنلاین، اوکراین در حال مذاکره با ژاپن و کانادا برای دریافت حمایت مالی بیشتر است.

آن گونه که «روکسولانا پیدلسا»، رئیس کمیته بودجه ورخونا رادا (پارلمان اوکراین) به فایننشال تایمز گفته است، اوکراین در حال مذاکره با ژاپن و کانادا برای دریافت حمایت مالی به میزان بیش از گذشته است.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا به دلیل مداخله در جنگ اوکراین اعتبار خود را خدشه دار کرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه با انتقاد شدید از آمریکا گفت که این کشور با دخالت در اوکراین خود را رسوا کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به مصاحبه اخیری را که در آن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به اشتباه به جای افغانستان و عراق، از اوکراین نام برد، تاکید کرد که در وهله اول نباید در اوکراین دخالت می‌کرد.

زاخارووا افزود که برخلاف گزارش‌های رسانه‌ای که این اشتباهات بایدن را ناشی از یک سردرگمی ساده می‌دانند، این لغزش بایدن مسائل عمیق‌تری را آشکار کرد که بسیاری از آنها به این مهم برمی گردد که آمریکا چگونه با اقدامات خود در اوکراین، شهرت خود را لکه دار کرده است.

همچنین گروهی از مزدوران خارجی در نبرد میان روسیه و اوکراین شناسایی شدند.

«ایگور کیماکوفسکی» مشاور رئیس جمهوری دونتسک روز یکشنبه اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه موفق به شناسایی گروهی از مزدوران خارجی در مناطق نزدیکی آودیوکا شدند.

این مقام محلی دونتسک گفت: بنا به اطلاعات ما گروهی از مزدوران خارجی در نزدیکی توننکویه و اورلوکا ثبت کرده است.

کیماکوفکسی افزود که داده‌های بدست آمده نشان می‌دهد مزدورانی از دو کشور لهستان و گرجستان در این بخش در نزدیکی خط نبرد فعالیت می‌کنند.

پیش از این برخی رسانه‌های خارجی از جمله واشنگتن پست اعلام کرده بودند که نظامیان ناتو در جنگ اوکراین حضور دارند، تنها اعلام علنی نشده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.