بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان درباره کسری بودجه نظامی این کشور به مقام‌های برلین هشدار داد و گفت: دولت (آلمان) در بودجه ارتش این کشور در سال ۲۰۲۵ با کسری بودجه‌ای از حداقل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا حداکثر ۶ میلیارد یورو مواجه است.

وزیر دفاع آلمان درباره کسری بودجه نظامی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دارایی آلمان به تازگی از اختصاص بودجه نظامی ۵۲ میلیارد یورویی برای سال ۲۰۲۵ خبر داد اما بر اساس برآوردهای صورت گرفته اختصاص این بودجه نظامی هنوز به هدف تعیین شده از سوی ناتو برای هزینه کردن ۲ درصد از میزان تولید ناخالص کشورهای عضو این اتحاد نظامی در حوزه دفاعی، نزدیک نشده است.

به نوشته بیلد، این هزینه تنها از عهده تامین هزینه‌های عملیاتی مثل حقوق نیروهای نظامی و بازسازی تجهیزات برمی‌آید و فقط ۵۰۰ میلیون یورو را به سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه تجهیزات و ادوات جدید نظامی اختصاص می‌دهد.

از سوی دیگر یکی از پروژه‌های ارتش آلمان یعنی اعزام و استقرار یگان آماده‌باش رزمی این کشور در لیتوانی نیز نیازمند اختصاص ۵ میلیارد یورو بودجه است اما هنوز هیچ مبلغی برای تحقق این امر اختصاص داده نشده است.

وزارت دفاع آلمان در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اعلام کرده بود که این کشور برای نخستین بار در سال جاری میلادی به هدف هزینه کردن ۲ درصد از میزان تولید ناخالص داخلی برای بودجه‌های دفاعی که از طرف ناتو تعیین شده است، خواهد رسید.

گفتنی است؛ پیستوریوس به تازگی پیش‌بینی کرده بود که احتمال دارد پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) در پنج تا هشت سال آینده به یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه کشیده شود.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» اعلام کرد که آلمان باید احتمال وقوع جنگ با روسیه را در نظر گرفته و خودش را آماده چنین رویدادی کند.

از سوی دیگر، پاتریک سندرز فرمانده نظامیان انگلستان پیش‌تر ضمن درخواست از مقامات لندن برای آماده کردن مردم درخصوص جنگ احتمالی با روسیه، خطاب به مردم این کشور، گفت: آماده نبرد با مسکو باشید.

فرمانده نیروهای مسلح انگلستان اولین مقامی نیست که نسبت به وقوع جنگ احتمالی با روسیه به مردم کشورش هشدار داده است بلکه برخی دیگر از مقامات اروپایی نیز پیش‌تر نسبت به احتمال وقوع جنگ با روسیه هشدار داده بودند.

در همین ارتباط، لهستان نیز در حال ارتقای توان نظامی خود با تسلیح و جذب هزاران سرباز بیشتر برای تبدیل شدن به قدرتمندترین ارتش در اروپا است.

همچنین راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو هم پیش‌تر عنوان کرده بود که در حال حاضر، پیمان آتلانتیک شمالی با وضعیتی خطرناک در جهان مواجه شده است که در دهه‌های اخیر هرگز وضعیتی مشابه آن را تجربه نکرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.