بودجه سال آینده شهرداری مشهد به مبلغ ۵۶۰ هزار میلیارد ریال در نشست علنی شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد به تصویب رسید

به گزارش قدس خراسان، روز دوشنبه در صد و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد، نظریه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص لایحه بودجه شهرداری بررسی و مصوب شد.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد در این نشست در مخالفت با افزایش بودجه پیشنهادی شهرداری اظهار کرد: لایحه بودجه شهرداری مشهد ۴۴۰ هزار میلیارد ریال بود که شورا این را نپذیرفت و قرار شد با تعامل این مبلغ تغییر کند.

حمید ضمیری افزود: لایحه اصلاحی شهرداری با مبلغ ۵۱۰ هزار میلیارد ریال مجدد به شورا ارسال شد که این مبلغ در کمیسیون تلفیق به ۵۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: این افزایش، منجر به تورمی شدن بودجه شده است و بار مضاعفی به شهروندان تحمیل می کند چرا که بخش زیادی از این بودجه از محل صدور پروانه و پایانکار ساختمانی تامین می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در موافقت با افزایش میزان بودجه گفت: اگر مبلغ بودجه را کم ببندیم نمی توان شهر را آبادکرد و کلانشهر مذهبی جهان اسلام را آبادتر به گروه بعدی تحویل داد.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: آلبوم بودجه شهرداری به مبلغ ۴۴۰ هزار میلیارد ریال به شورا ارائه شد اما شورا و شهرداری به توافق رسیدند که این مبلغ به ۵۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش یابد، اما در کمیسیون تلفیق متوجه شدیم پروژه های مهمی نظیر مسجدمحوری در این بودجه دیده نشده است لذا این بودجه در شورا حدود ۱۰ درصد برای ردیف های از قلم افتاده افزایش یافت.

موسی الرضا حاجی بگلو دیگر عضور شورا نیز گفت: بودجه امسال شهرداری حدود ۶۲ درصد محقق شده است و بودجه باید واقعی بسته شود چون اگر بودجه محقق نشود طرحها نیمه تمام باقی می مانند.

در ادامه بودجه ۵۶۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری مشهد برای سال ۱۴۰۳ با ۹ رای موافق از ۱۵ رای تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.