رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل گفت: برای رونق سرمایه‌گذاری در این استان باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری اعمال شود تا سرمایه‌گذاران با رغبت بیشتری در کار تولید مشارکت کنند.

اعمال مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، حسین پیرموذن اظهار کرد: سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان استان با رفع موانع و مشکلات پیش رو و حذف قوانین مزاحم امیدوار به تقویت تولید در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن هستند و در کنار آن تقویت حوزه تجارت نیز یکی از رویکردهای حمایتی دولت سیزدهم در استان اردبیل است.

وی اعمال مشوق‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را عامل اصلی رونق تولید در استان دانست و گفت: امیدواریم هدف‌گذاری‌های مطلوب در این بخش به سرانجام برسد.

پیرموذن به برگزاری جلسات منظم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری اشاره کرد و افزود: آخرین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار اردبیل برگزار می‌شود تا زمینه رفع موانع تولید و حذف قوانین مزاحم سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان تسریع شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل افزود: امور اقتصادی و دارایی قوانین مزاحم را احصا کرده و به صورت استانی و ملی آنها را مورد ارزیابی قرار داده تا بعد از طرح و بررسی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بخشی از آنها برای اصلاح به هیات مقررات‌زدایی کشور ارسال و بخشی نیز به صورت استانی و در قالب اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها رفع شود.

پیرموذن ادامه داد: برخی از صاحبان واحدهای دامداری غیرصنعتی استان در دریافت کارت شناسایی معتبر و پروانه بهره‌برداری با مشکلاتی روبرو هستند که انتظار می‌رود با اصلاح بخشنامه ابلاغ شده، این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها رفع شود.

وی با بیان اینکه رتبه استان اردبیل در زمینه فضای کسب و کار در استان مطلوب نیست، گفت: برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار باید محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود و در این صورت می‌توان امیدوار بود رتبه فضای کسب و کار استان ارتقا یابد.

پیرموذن ادامه داد: مشکلاتی مانند کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها ، جوابگو نبودن به موقع سازمان‌ها ، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ، صادرات غیرنفتی و مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی منجر به پایین آمدن رتبه این استان در زمینه فضای کسب و کار شده است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.