سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۱۰۰ خرابکار اوکراینی را در مناطق مرزی هدف قرار دادند و کشته شدند.

سرویس امنیت فدرال روسیه: ۱۰۰ خرابکار اوکراینی کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی روسیه ۱۰۰ خرابکار اوکراینی را که قصد ورود به خاک روسیه داشتند، هدف قرار دادند و همه کشته شدند.

این افراد که عضو نیروهای مسلح اوکراین (AFU) بودند سعی داشتند به مناطق بلگورود و کورسک نفوذ کنند. شش دستگاه تانک دشمن، یک دستگاه توپخانه خودکششی سزار و ۲۰ خودروی زرهی با آتش متقابل از طرف روس منهدم شد.

اطلاعاتی مبنی بر نفوذ خرابکاران اوکراینی به شهرک ها در مناطق مرزی روسیه را رد کرده است. در عین حال، به گفته سرویس اطلاعات روسیه، چندین تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای شکستن مرزهای دولتی از ۱۰ مارس متوقف شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی ارتش این کشور در اوکراین، نیروهای روسیه بیش از ۱۵۰۰۰ پهپاد اوکراینی را منهدم کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که « از آغاز عملیات نظامی ویژه تاکنون ۵۷۷ هواپیمای جنگی اوکراینی، ۲۶۷ بالگرد، ۱۵۰۸۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۸۴ سامانه موشکی زمین به هوا، ۱۵۴۲۸ تانک و دیگر خودروهای زرهی رزمی، ۱۲۳۷ پرتابگر چندگانه، ۸۳۶۹ عراده توپ و خمپاره و ۱۹۶۰۸ وسیله نقلیه موتوری ویژه نظامی منهدم شدند.»

ساعاتی پیش «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود روسیه تایید کرد که بر اثر حمله پهپاد اوکراینی برق ۷ منطقه این استان قطع شده است.

پیش از آن نیز «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی در شهر رامنسکی روسیه یک پهپاد را که به سمت مسکو در حرکت بود، رهگیری و منهدم کرد. وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود افزود که طبق اطلاعات اولیه، در اثر برخورد با پهپاد و محل ریزش آوار هیچ خسارت یا جراحتی در پی نداشته است، اما متخصصان اورژانس در محل حادثه حضور دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.