وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بسته هدیه اینترنت ۵ گیگا بایتی به مردم از سوی دولت به مناسبت عید نوروز و تقارن این عید با ماه رمضان خبر داد.

هدیه اینترنت نوروزی دولت به مردم/تدابیر ویژه برای پهنای باند در مشهد و شهرهای زیارتی در ایام نوروز

قدس آنلاین: عیسی زارع پور گفت: مردم با مراجعه به درگام ملیز خدمات هوشمند  و ثبت و انتخاب یکی از شماره های سیم کارت خود این بسته اینترنت را دریافت کنند.

به گفته وی حجم این بسته برای استفاده از درگاه‌ها و سکوهای داخلی معادل ۱۲ گیگا بایت خواهد بود و تا عید فطر امکان استفاده از این بسته را خواهند داشت.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به افزایش سه برابری حجم و پوشش فیبر نوری در کشور گفت: اینترنت پُر سرعت ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه برای ۳۵ درصد مردم فراهم شده است و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد خدمات از طریق پنجره هوشمند دولت انجام می‌شود و بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم از این امکان استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص تدابیر وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند و جلوگیری از اختلال شبکه اینترنت و تلفن همراه در ایام نوروز به ویژه روز عید، گفت: به صورت کلی برای تمام کشور همکاران من مشغولند تا مشکلی بوجود نیاید  و برای  نقاط خاصی که تجمع جمعیت زیاد است مثل مشهد مقدس و دیگر شهرها و اماکن زیارتی در ایام عید و ماه رمضان  و اماکن  گردشگری همکاران من در حال تدارکات ویژه برای تامین پهنای باند هستند تا مشکل خاصی بوجود نیاید.

وی در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به اینکه ساخت بزرگترین پایگاه فضایی کشور در حال ساخت است گفت: تلاش داریم فاز اول این سایت سال آینده به بهربرداری برسد و اولین پرتاب ماهواره از این سایت انجام شود تا دیگر نیزمند به استفاده از امکانات و پایگاه های دیگر کشورها مثل روسیه نباشیم و از این پایگاه به مدار خورشید آهنگ هم پرتاب داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.