شهردار اصفهان از آمادگی این کلان‌شهر تاریخی برای میزبانی از ۲ میلیون مسافر در نوروز ۱۴۰۳ خبرداد.

آمادگی اصفهان برای میزبانی از۲میلیون مسافر/زاینده‌رود جاری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  علی قاسم زاده ظهر پنجشنبه در آئین آغاز به کار ستاد خدمات سفر شهر اصفهان که در جوار پل تاریخی خواجو برگزار شد، اظهار داشت: به‌عنوان میزبان موظف هستیم حق میزبانی را به بهترین شکل ممکن ادا کرده و از تمام گردشگران و مسافران نوروزی استقبال کنیم تا مسافران با خاطرات خوشی به این شهر سفر کنند.

وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی در راستای میزبانی از مسافران نوروزی انجام دادند، خاطرنشان کرد: مهمانی نیز آدابی دارد و انتظار داریم مسافران و گردشگران نوروزی ادب و آداب مهمانی را رعایت و حرمت‌ها، هنجارها و آداب شهر را حفظ کنند، همچنین شخصیت میزبان را مورد توجه قرار دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این کلان‌شهر به شهر شهیدان معروف است، افزود: در کوچه پس کوچه‌های شهر شاهد نام شهیدی هستیم؛ این کلان‌شهر بیش از ۲۳ هزار شهید تقدیم کشور کرده است و از این‌رو نباید رفتاری داشته باشیم که خاطر شهدا و خانواده آنان آزرده شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۲ در شهر اصفهان میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از سراسر کشور بودیم، گفت: کلانشهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ برای استقبال از دو میلیون مسافر آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه امید است روزهای پر خاطره‌ای را در شهر تجربه کنیم، خاطرنشان کرد: در همین روزها آب در زنده‌رود جاری می‌شود و امیدواریم روزی شاهد جریان پیوسته و دائم آب در زاینده‌رود باشیم.

شهردار اصفهان گفت: نوروز سال جاری در شهر اصفهان میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از سراسر کشور بودیم، از این‌رو برای نوروز ۱۴۰۳ این کلان‌شهر را برای استقبال از دو میلیون مسافر آماده کردیم.

در این آئین همچنین حمیدرضا محققیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار داشت: سفر و گردشگری جایگاه مهمی در فرهنگ دینی ما دارد و خداوند در بیش از ۱۴ آیه از قرآن کریم به سفر تاکید کرده است.

وی افزود: پرونده نوروز و افطار به‌عنوان دو میراث ارزشمند در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده که نشان‌دهنده هویت و تاریخ کشوری است که باید قدر آن را بدانیم.

محققیان گفت: امسال تمامی شهرستان‌های استان و به‌ویژه شهر اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است و برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.