استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت طراحی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی های گیلان در ایام نوروز بنا به دستور رئیس جمهوری، خاطرنشان کرد: در این بازارچه ها و نمایشگاه ها صنایع دستی و محصولات مختص گیلان به نمایش گذاشته و عرضه شود.

بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های نوروزی در ورودی های گیلان دایر شود

به گزارش قدس آنلاین اسدالله عباسی امروز در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز، افزود: برای استقبال و حضور مسافران نوروزی به استان گیلان باید آمادگی لازم را داشته باشیم و میزبان خوبی برای آنان باشیم، بنابراین ضمن تعریف وظایف دستگاه‌های خدمات سفر در یک ستاد، با همکاری همدیگر کارها و اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و ورود مسافر در ایام‌های مختلف از جمله تابستان و نوروز اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد این استان شده و ۴۲ میلیون نفر اقامت انجام گرفت؛ از این رو باید از هم‌اکنون برای حضور مسافران نوروزی اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح ظرفیت‌های گردشگری استان خاطرنشان کرد: ضروریست تا ضمن برگزاری جلسه استانی خدمات سفر نوروزی، در همه شهرستان ها جلساتی با همین موضوع از سوی فرمانداران تشکیل و هماهنگی های لازم انجام شود.

عباسی با تاکید بر حضور همه فرمانداران در جلسات استانداری از جمله خدمات سفر نوروزی اظهار کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه در جلسات تصمیم سازی دارای اهمیت است و باید مسئولان به ویژه فرمانداران در آنها به موقع و اثربخش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید از ظرفیت شهرداران در بخش های مختلف استفاده کنند و با تاکید بر فراهم کردن فضایی زیبا برای مسافران نوروزی در مناطق مختلف استان گیلان استفاده کنند، گفت: موضوع مبلمان و فضاسازی شهری توجه شود، مسافران به گیلان، مهمانان ما هستند؛ بنابراین باید شرایط خوب گردشگری را برای آنان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: علاوه بر ارائه خدمات مطلوب و میزبانی خوب از مسافران نوروزی به استان، باید طوری برنامه‌ریزی شود که آرامش شهروندان و روستائیان در مناطق مختلف استان حفظ شده و میزبانی مطلوبی صورت پذیرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر ضرورت و توجه جدی نظارت بر قیمت کالاها در ایام نوروز ادامه داد: توزیع آرد برای نانوایی ها نیز باید برنامه ریزی و مدیریت شود تا مشکلی برای شهروندان و مسافران در گیلان ایجاد نشود.

وی ضمن تاکید بر آمادگی کامل هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی در تمام ایام به ویژه در نوروز اظهار کرد: این دستگاه‌ های امدادی باید از امکانات لازم برخوردار باشند تا در صورت ارائه خدمات دچار مشکل نشود.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت طراحی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی های گیلان در ایام نوروز بنا به دستور رئیس جمهوری، خاطرنشان کرد: در این بازارچه ها و نمایشگاه ها صنایع دستی و محصولات مختص گیلان به نمایش گذاشته و عرضه شود.

عباسی به فرمانداران درخصوص راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه ها تاکید کرد و افزود: نه تنها در ورودی های استان، بلکه جهت معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی، میراث فرهنگی، گردشگری و نیز محصولات تولیدی بومی نظیر چای، کلوچه و... باید نمایشگاه ها فصلی و دائمی در نقاط مختلف به ویژه در مراکز شهرستان های دائر شود.

وی همچنین بر رعایت شئونات اسلامی عفاف و حجاب به ویژه در اماکن عمومی و دولتی تاکید و اظهار کرد: کشور ایران اسلامی قانون دارد، حریم ها باید حفظ و رعایت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ما باید قدر مردم را بدانیم، اظهار کرد: مردم با نجابت و مهربان هستند، آنان با تحمل سختی ها، بر مبانی اعتقادی خود محکم ایستاده اند ما باید برای رسیدگی و رفع دغدغه ها و مشکلات آنان پیشقدم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.