این شب‌ها شاهد شگفتانه‌هایی در برنامه‌های رمضانی تلویزیون بودیم از حضور بنیامین خواننده در پناه شبکه دو امشب قرار است به حضور یک خواننده کره‌ای برسیم.

امشب پای خواننده کره‌ای به «محفل» باز شد

کیم جای خواننده کره‌ای که حضورش در ایران خبرساز شد در برخی از ویدئوهای فضای مجازی در چایخانه حرم امام رضا(ع) هم دیده شد و امشب او را مخاطبان تلویزیون در برنامه «محفل» دیدند.

بسیاری به هنگام انتشار عکس او و حامد شاکرنژاد این سؤال را داشتند چرا کیم جای خواننده موسیقی کی پاپ کره‌ای به محفل آمده؟

این در حالی است که تهیه‌کننده «محفل» از حضور تازه مسلمان‌شده‌هایی در این برنامه خبر داده بود که حالا پای خواننده کره‌ای را به این برنامه افطار باز کرده است.کیم جای بعد از گرویدن به اسلام نام داوود کیم را برای خود برگزیده و امشب 25 اسفند در برنامه «محفل» حضور داشت که این قسمت از برنامه از ساعت 17 روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

 کنجکاوی زیادی نسبت به حضور او در ایران، ماجرای گرویدنش به اسلام و زندگی این خواننده کره‌ای وجود داشت که او امشب در برنامه «محفل» درباره آن‌ها صحبت کرد. 

داوود کیم درباره مسلمان شدنش گفت: در کره، دین  اسلام دین اکثریت نیست. وقتی جوان بودم تحت تاثیر مدیا و رسانه فکر می کردم اسلام دین خطرناکی است اما من موسیقی کار کردم و این برای من فرصتی بوجود آورد در کشورهای مختلف، کی پاپ اجرا کنم. رفتم به اندونزی و اسلام واقعی را آنجا دیدم. وقتی از اندونزی به کره برگشتم شروع کردم به مطالعه درباره اسلام. قرآن خواندم و تلاش کردم نماز را یاد بگیرم و روزه بگیرم. وقتی قرآن را خواندم چیزی را پیدا کردم که من را تحت تاثیر قرار داد و آن شادی و نهی از افسردگی در این دین بود. 

او همچنین گفت: بعد از شنیدن سرود «سلام فرمانده» احساس امنیت کردم.

داوود کیم در این برنامه آیاتی از قرآن کریم را از حفظ، قرائت کرد. 

داوود کیم با پیراهنی به برنامه «محفل» آمده بود که روی آن نوشته شده بود: غزه را آزاد کنید. او درباره این نوشته پیراهنش گفت: ما در کره اعتراضاتی داریم در دفاع از حقوق غزه که من ملحق شدم به این اعتراضات. چون ما یک امت هستیم و در مفهوم امت، اگر مسلمانی در هر جای دنیا از ما کمک بخواهد، وظیفه ماست به کمک او بشتابیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.