عملیات طوفان الاقصی، حوادث غزه و تحولات گوناگون در رویارویی جریان مقاومت با رژیم غاصب صهیونیستی به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی «حوادث آینده‌سازی است»

انسجام الگوی مقاومت در محیط طوفانی منطقه / گفت و گوی کارشناسی درباره دست آوردهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

عملیات طوفان الاقصی، حوادث غزه و تحولات گوناگون در رویارویی جریان مقاومت با رژیم غاصب صهیونیستی به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی «حوادث آینده‌سازی است» و «حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد. امروز جریان مقاومت در فلسطین دست برتر نسبت به رژیم صهیونیستی در نبرد الاقصی دارد بطوریکه هر روز ما شاهد گسست و نابودی درونی و بیرونی رژیم صهیونیستی هستیم. این همان وعده الهی و پیروزی حق بر باطل است که خداوند در قرآن به مسلمین نوید داده است .

استحکام تز مقاومتی مقاومت

حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت و گو با قدس با اشاره دست آوردهای الگوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی، گفت: با گذشت شش ماه از عملیات طوفان الاقصی اراده مقاومت در نزد رزمندگان حماس و جهاد اسلامی روز به روز افزایش می یابد بطوریکه در طی این مدت تنها ۳۰درصد از توان مقاومت فلسطین در نیرد به کارگیری شده و هنوز بسیاری از شگفتی های حماس و جهاد در برابر رژیم صهیونیستی باقی مانده است. این در حالی است که همه چیز از تحلیل توان نظامی دشمن اشغالگر حکایت دارد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه ایالات متحده آمریکایی تا به امروز  نتوانسته کوچکترین مانعی برای  حضور محور مقاومت در جنگ غزه داشته باشد. واشنگتن پیام های متعددی از طریق ایران و قطر برای حزب الله در طی ماه های اخیر  ارسال کرده تا  این جنبش با رژیم صهیونیستی وارد جنگ نشود ولی حزب الله پاسخ مناسبی برای این پیام ها  ارائه داد و مقامات حزب الله به ویژه سید حسن نصرالله به صراحت بارها اعلام کرده اند که تا جنگ در غزه متوقف نگردد  و آتش بس برقرار نشود حزب الله دست از نبرد با اسرائیل بر نخواهد داشت.

این کارشناس  مسائل منطقه اظهار داشت: آمریکایی ها از یک طرف به مقامات حزب الله برای عدم حضور در جنگ پیام ارسال می کنند اما از سوی دیگر  به کمک های تسلیحاتی، اطلاعاتی، مالی و لجستیکی خود به رژیم صهیونیستی  ادامه می دهند طبیعتا حزب الله نیز دست تز آرمان های مقاومت خود بر نخواهد داشت.

هماهنگی میان اضلاع مقاومت

هانی زاده به نشست های اخیر رهبران مقاومت برای غزه اشاره کرد و افزود: طی هفته گذشته نشست های بین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با  رهبران حماس  در بیروت برگزار شد و یکسری هماهنگی هایی برای حضور گسترده تر نیروهای محور مقاومت به ویژه حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی در میدان های مختلف نبرد با رژیم صهیونیستی  مورد مذاکره قرار گرفت.

وی به برخی از تلاش های کشورهای غربی و منطقه ای برای پایان دادن به جنگ در غزه پرداخت و گفت: طی  ماه های گذشته هفت نشست بین بازیگران بحران غزه فرانسه، قطر، اردن ، مصر و رژیم صهیونیستی در پاریس، قاهره دوحه برگزار شد ولی پیش شرط های اسرائیل برای برقرار ی آتش بس قابل قبول نبود چراکه این رژیم به دنبال آزادی اسرای خود است که با مخالفت  حماس و جهاد اسلامی مواجه شده ضمن اینکه مسئله مربوط به آینده غزه و اداره این شهر مورد اختلاف طرف های مذاکره کننده قرار گرفت.

او تصریح کرد: یکی از شرط های اسرائیل پس از برقراری آتش بس  در شهر غزه این است که نیروهای حماس و جهاد سلاح های بلافاصله خود را تسلیم و سلاح های جنگی  راتحویل دهند و از سویی دیگر  رهبران سیاسی و میدانی مقاومت باید از این شهر خارج شوند که این موار مورد پذیرش نبود و مذاکرات با شکست همراه بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه بحران غزه وارد یکصدو شصت و چند روز خود شده و تمام تلاش ها برای پایان دادن به این بحران با شکست مواجه شده انگشت اتهام این (شکست ها) به سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می باشد چراکه وی می خواهد در یک فرایند زمانی مشخصی به  یک پیروزی نظامی در شهر غزه دست یابد تا آینده سیاسی خود را تضمین نماید که این موضوع تا به امروز مخالفت های زیادی در داخل سرزمین های اشغالی و حتی کشورهای دیگر به همراه داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.