مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: در ایام پیک نوروز در راه‌آهن جمهوری اسلامی برای مقصد مشهد حدود ۷۷ رام به صورت رفت و برگشت پیش‌بینی شده که از ۲۷ شهر و مرکز استان با ظرفیت روزانه حدود ۳۷ هزار نفر مجموع ورود و خروج، قطار مستقیم به مشهد داریم.

استفاده روزانه ۳۷ هزار نفر از راه‌آهن مشهد

به گزارش قدس خراسان، مصطفی نصیری در خصوص آمار ورود مسافران و زائران به مشهد از طریق راه‌آهن اظهار کرد: ۷۰ درصد قطارهای برون‌شهری شرکت راه‌آهن از مبدأ مشهد یا به مقصد مشهد است. قبل از ایام پیک حدود ۷۲ رام قطار داشتیم که اکنون به ۷۷ رام رسیده است. طول قطارها یعنی تعداد واگن‌ها تکمیل شده، ضریب اشغال بسیار بالا است و قطارها معمولا با ظرفیت کامل سیر می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حداکثر ظرفیت را برای ایام پیک پیش‌بینی کردیم و اکنون نیز در حال استفاده از حداکثر ظرفیت هستیم، تا انتهای پیک نیز با همین حداکثر ظرفیت خدمت‌رسانی می‌کنیم و قطارها را کاهش نخواهیم داد.

وی گفت: همکاران ما تلاش می‌کنند خدمت‌رسانی با کیفیت، به موقع و مناسبی را به زائران و مسافرانی که از طریق ریلی سفر زیارتی و سیاحتی به مشهد دارند، ارائه دهند.

نصیری با بیان اینکه تاکنون قطارها طبق برنامه اعزام شده و تأخیر از مبدأ تقریبا صفر بوده است، عنوان کرد: همه قطارها غیر از یک یا دو مورد که به دلیل مسایل فنی ۲۰ دقیقه تأخیر داشتند، مطابق برنامه اعزام شده‌اند؛ بنابراین از مسافرانی که قصد سفر دارند درخواست می‌کنم به علت ترافیک در ورودی میدان راه‌آهن و خیابان‌های منتهی، به موقع به قطار برسند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه مشخصات درج شده روی بلیت با کارت شناسایی معتبر مسافران کنترل می‌شود، مسافران حتما کارت شناسایی معتبر و بلیت همنام همراه داشته باشند تا بتوانیم خدمات مناسبی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما در این ایام برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه راه‌آهن داشتیم، تصریح کرد: استقبال از زائران با همکاری خدام آستان قدس رضوی انجام شده و هدایای متبرکی در اختیار مسافران و زائران قرار گرفت. برنامه‌های فرهنگی مختلف دیگری را نیز پیش‌بینی و اجرا کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.