رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کاهش ۴۳ درصدی فوت شدگان در حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

کاهش۴۳ درصدی فوتی های حوادث ترافیکی نوروز در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، حبیب غزنوی گفت: از ۲۴ اسفندماه تا ساعت هفت روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در مجموع، هزار و ۱۰۷ تصادف شهری و جاده‌ای در سطح استان سیستان و بلوچستان رخ داده است.

وی ادامه داد: در پی وقوع این تصادفات، در مجموع هزار و ۶۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که حاکی است کاهش ۲۲ درصدی تعداد مصدومین نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

غزنوی اذعان کرد: متأسفانه بر اثر وقوع این حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در مجموع ۳۷ نفر در سال ۱۴۰۳ فوت کرده‌اند که حاکی از کاهش ۴۳ درصدی فوت شدگان در حوادث شهری و جاده است، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۶۵ نفر از هم استان‌های عزیز فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ادامه داد: در سطح استان سیستان و بلوچستان ۲۳۸ دستگاه آمبولانس، ۱۸۳ پایگاه ثابت، ۱۹ ایستگاه سلامت و هزار و ۳۶۶ نفر از نیروهای اورژانس در ایام نوروز مشغول خدمت رسانی به هم استانی‌های عزیز و مسافرین نوروزی بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین به عملکرد ستاد نوروزی در شهرهای زیر مجموعه این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: از شروع فعالیت ستاد نوروزی این دانشگاه تاکنون هزار و ۱۹۰ بازدید از مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها، مساجد، اماکن متبرکه، پایگاه‌های اورژانس، مراکز دندانپزشکی و.. زیر مجموعه این دانشگاه در شهرهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۸ هزار بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از واحدهای صنفی انجام و بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و معدوم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.