معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ برای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن به شهرها و روستاهای محل اجرا الحاق شد.

۳۵۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی الحاق شد

به گزارش قدس خراسان، محدثه نجفی اظهار کرد: از وظایف معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی شناسایی زمین، اخذ استعلام‌های لازم و بررسی پیشنهادهای مربوط به زمین در کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه ریزی و توسعه استان است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه پارسال ۲ سیاست در معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دنبال شد، اظهار کرد: این سیاست‌ها شامل تصویب طرحهایی که پیش از این قرارداد آن با اداره کل منعقد شده بود و به روزرسانی و تامین اعتبار برای بازنگری طرحهای جامع و تفصیلی شهرها است.

وی گفت: در همین راستا پارسال روال تصویب طرح‌های شهری در کمیسیون ماده ۵ سرعت گرفت و طرح تفصیلی شهر شاندیز، طرح محدوده منفصل شهری توس، طرح محدوده منفصل شهری مهرگان، طرح‌های جامع شهرهای چناران و نشتیفان بازنگری و به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسید.

نجفی تامین اعتبار برای بازنگری ۱۲ طرح جامع و تفصیلی شهرها، آغاز بازنگری ۲۰ طرح جامع و تفصیلی شهرهای استان، تصویب طرح جامع شهر قوچان و طرح جامع شهر تربت جام در شورای عالی معماری و شهرسازی را از دیگر دستاوردهای معاونت معماری و شهرسازی استان خراسان رضوی برشمرد.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: پارسال۹۷۷ موضوع در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی بررسی شد و به نتیجه رسید، طرح‌های جامع شهری، سرمایه گذاری‌های مختلف در امور زیربنایی و زیرساختی و طرح‌های هادی روستایی از جمله این موضوعات است.

وی گفت: پارسال در راستای ایجاد انگیزه برای ساکنین بافتهای ناکارآمد، پیرو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر اختصاص مشوق‌های کالبدی برای ساکنین بافت‌های فرسوده، این معاونت برای ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده همه شهرهای استان بسته تشویفی بومی آن شهر را تهیه کرد و به تصویب کمیسیون ماده ۵ یا کارگروه امور زیربنایی استان رساند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.