واکنش اخیر نویسنده مشهور یعنی جی کی رولینگ به قانون اسکاتلند، منجر به افزایش محبوبیت او در شبکه های اجتماعی شده است.

من را دستگیر کنید! / جدیدترین دیدگاه‌های ضد تراجنسیتی و افزایش محبوبیت جی. کی. رولینگ

به گزارش قدس آنلاین، دیدگاه‌های جی کی رولینگ در مورد افراد تراجنسیتی همیشه موافقان و مخالفان سرسختی داشته است. او بارها از نگرانی های خود مبنی بر از دست رفتن معنی زن به دلیل فراموش شدن این حقیقت بیولوژیک که جنس زن نمی تواند دستخوش تغییرات شود و همینطور خطری که زنان را در محیط های تک جنسی با حضور افراد تراجنسیتی تهدید می کند، ابراز کرده، و به نظر می‌رسد جی‌کی رولینگ بیش از هر زمان دیگری در شبکه‌های اجتماعی محبوب شده و علیرغم جنجال تازه اش هزاران دنبال کننده دیگر به دست آورده است.

نویسنده مشهور کتاب های هری پاتر پس از گفتن اینکه ممکن است بر اساس قانون جرائم نفرت و نظم عمومی اسکاتلند که از روز دوشنبه اجرایی شد، دستگیر شود، طی دو روز بیش از ۶۲ هزار دنبال کننده جدید به دست آورده است.

این رمان‌نویس انگلیسی از دهه ۱۹۹۰ در ادینبرو (ادینبورگ) اسکاتلند زندگی می‌کند و سیوبیان براون، وزیر قربانیان و امنیت جامعه اسکاتلند، پیشنهاد کرده که می‌توان رولینگ را به دلیل اشاره عمدی به افراد با ضمایر اشتباه مورد بازجویی قرار داد.

رولینگ در سال‌های اخیر به دلیل اظهارات عمومی در مورد هویت جنسی، توسط برخی افراد، «تراجنسیت هراس» برچسب گذاری شده است. رولینگ ۵۸ ساله همچنین متهم شده که افراد تراجنسیتی را با شکارچیان جنسی یکی دانسته و به صورت عمدی لقب هایی که توسط جوامع غربی برای تراجنسیت ها مورد استفاده قرار می گیرد را نادیده می گیرد.

براون اخیراً در مصاحبه با دیلی تلگراف گفته است: «می‌توان رولینگ را گزارش کرد و می‌توان شرایط او را بررسی کرد. اما این که آیا پلیس فکر می‌کند این اظهارات او مجرمانه است یا نه، به پلیس اسکاتلند بستگی دارد.»

در پاسخ به اظهارات براون، رولینگ رسماً به پلیس اسکاتلند اعلام کرد تا او را دستگیر کند تا به این طریق به قانون جدید اسکاتلند در رسانه های اجتماعی ضربه بزند.

او در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «به نظر می‌رسد قانون‌گذاران اسکاتلند در تصویب قانون جرائم نفرت محور اسکاتلند، ارزش بیشتری برای احساسات مردانی که ایده‌ی زنانگی خود را هر چند زن‌ستیزانه یا فرصت‌طلبانه باشد پیاده می کنند، نسبت به حقوق و آزادی‌های زنان و دختران واقعی قائل شده‌اند.»

او ادامه داد: «قانون جدید کاملاً در معرض سوء استفاده افرادی است که می‌خواهند کسانی از ما را که در مورد خطرات حذف فضاهای تک‌جنسی زنان و دختران صحبت می‌کنند را ساکت کنند؛ خطراتی که در مورد مزخرفات ناشی از داده‌های جرم در صورت ثبت تجاوزات خشونت‌آمیز و جنسی توسط مردان را به عنوان جنایات زنان در نظر بگیرند. بی‌عدالتی وحشتناک اجازه دادن به مردان برای رقابت کردن در ورزش زنان، بی‌عدالتی در مشاغل زنان، افتخارات و فرصت‌هایی که توسط مردان تراجنسی از زنان دزدیده می شوند، و واقعیت تغییر ناپذیری که جنسیت به شکل بیولوژیکی مشخص شده است.»

اگرچه پلیس اسکاتلند تأیید کرده که تحت قانون جدید جرائم نفرت محور و نظم عمومی درباره رولینگ تحقیق نخواهد کرد، اما گروهی از افراد در شبکه های اجتماعی خشم خود را علیه رولینگ نشان داده اند که باز در مقابل شاهد موج حمایت افراد مشهوری مانند جردن پیترسون روانشناس کانادایی، کیتلین جنر، قهرمان سابق المپیک که خود از چهره های مطرح تراجنسیتی است و مگان کلی، مجری مطرح، از رولینگ بودیم.

این شایعات دستگیری رولینگ، همچنین حضور او در شبکه های اجتماعی را تقویت کرده است. بر اساس وب سایت تحلیلی رسانه های اجتماعی Social Blade، رولینگ از روز سه شنبه بیش از ۶۲۰۰۰ دنبال کننده جدید در شبکه اجتماعی X به دست آورده و تعداد دنبال کنندگان او را به بالای ۱۴ میلیون و صدهزار نفر رسانده است.

رولینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به ترنس هراسی متهم شد، پس از اینکه توییتی را لایک کرده بود که به زنان ترنس لقب «مردان لباس زنانه پوش» داده بود. رولینگ در آن زمان ادعا کرد که اشتباهاً روی این پست لایک کرده است، اما بعداً به دلیل دنبال کردن یوتیوبری به نام مگدالن برنز که به ترنس هراسی معروف است دوباره مورد انتقاد قرار گرفت. همینطور دفاع رولینگ از محققی به نام مایا فورستاتر، که پس از اظهارات ضد ترنس از کار خود اخراج شده بود، در سال ۲۰۱۹ باعث واکنش شدید جامعه دگرجنسگرایان (LGBTQ) شد.

اگرچه رولینگ همیشه «تراجنسیت هراس» بودن خود را انکار کرده است، اما نظرات او باعث شد تا بازیگران فیلم‌های هری پاتر از او که خالق داستان آن است فاصله بگیرند و رولینگ در مراسم ویژه بیستمین سالگرد دیدار مجدد بازیگران این فیلم در سال ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد.

سخنان او همچنین باعث به وجود آمدن کارزاری برای تحریم بازی رایانه ای «میراث هاگوارتز» که برگرفته از داستان های هری پاتر بود شد، اگرچه شرکت سازنده این بازی اعلام کرد که «رولینگ مستقیماً در تولید این بازی نقش نداشته است» و البته تحریم این بازی با فروش بسیار خوب آن شکست خورد.

منبع: نیوزویک

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.