تبریز - ایرنا - سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش بینی بارش رگباری باران در استان گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالصمد رحیمی افزود: با فعالیت متناوب سامانه بارشی از عصر یکشنبه، رگبار باران، غرش آذرخش، بارش برف و مه در نواحی سردسیر و مرتفع و وزش باد گاهی به نسبت شدید استان را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب پنجشنبه در استان حاکم است، اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بارش تگرگ در نواحی مستعد، لغزندگی و مه گرفتگی در استان دور از انتظار نیست.

سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تمامی نواحی استان را فرا می گیرد، گفت: با توجه به پیش بینی رخداد تندبادهای لحظه ای در این بازه زمانی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین اقدامات لازم برای محکم کردن این نوع سازه ها و تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه ها و عدم پارک خودرو در کنار درختان ضروری است.

رحیمی، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و آمادگی دستگاه های اجرایی خدمات رسان و امدادی مانند شهرداری ها، راهداری ها، هلال احمر و پلیس راه برای خدمات رسانی به مردم شد.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم و دستگاه های خدمات رسان برای مواجهه با این شرایط آب و هوایی، یادآور شد: عدم تردد در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری و برون شهری و پاکسازی دهانه پل ها ضروری است.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.